Saila: Bioquímica y Biología Molecular

Eremua: Biokimika eta Biologia Molekularra

Ikerketa taldea: Biotecnologia enzimática

E-maila: marroyos@ucm.es

Doctor por la Universidad Complutense de Madrid con la tesis Síntesis de ácidos 2-aril propiónicos homoquirales mediante esterificación enantioselectiva catalizada por lipasas inmovilizadas 1996. Tesiaren zuzendaria Dr. José Vicente Sinisterra Gago.

Dr. Miguel Arroyo is Full Professor at the Department of Biochemistry and Molecular Biology from Complutense University of Madrid (Spain). His main research interest is related to Enyme Technology and Applied Biocatalysis. Past projects have been related to different microbial enzymes of biotechnological interest such as lipases, penicillin acylases, D-amino acid oxidases, polyhydroxyalkanoate depolymerases and nucleoside deoxyribosyltransferases. Current research is focused on enzymes in glycochemistry such as hexosaminidases and alpha-glucuronidases.