Publicaciones (28) Publicaciones de DANIEL MARTÍN GONZÁLEZ

2023

  1. Cognición docente y filosofía de enseñanza en profesores en formación de inglés como lengua extranjera

    Revista de investigación en educación, Vol. 21, Núm. 2, pp. 242-258

  2. Cuando (re)traducir significa convertir: prototipos y soteriología protestante en la (re)traducción de textos del inglés al judeoespañol

    Revista Española de Lingüística, Vol. 53, Núm. 1, pp. 311-332

  3. English for economic purposes: a university course

    Ecobook-Editorial de Economía

  4. Introducing the linguistic mediation competence through flipped classroom in an ESP university course for tourism

    Nuevas tecnologías y aproximaciones a estudios sobre lengua, lingüística y traducción (Dykinson), pp. 794-809

  5. Missionary Linguistics and the Protestant Policies for Missionary (Re)translations (English into Judeo-Spanish) in the Nineteenth Century

    Mission Studies, Vol. 40, Núm. 1, pp. 3-21

  6. Students’s beliefs about the commodification of english: the case of bachelor students of Economics

    Nuevas tecnologías y aproximaciones a estudios sobre lengua, lingüística y traducción (Dykinson), pp. 579-593

2022

  1. Digitalising vocabulary activities in ESP: an analysis of "quizlet" and "quizizz"

    El devenir de la lingüística y la cultura: un estudio interdisciplinar sobre lengua, literatura y traducción (Dykinson), pp. 1259-1279

  2. Dynamic systems theory applied to EFL: the case of non-bilingual sections of 1st of Compulsory Secondary Education students in a high school in Madrid

    Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, Núm. 30, pp. 61-79

  3. Evaluating english as a foreign language at university through culture and reflection during the Covid-19 crisis

    El devenir de la lingüística y la cultura: un estudio interdisciplinar sobre lengua, literatura y traducción (Dykinson), pp. 257-276

  4. How do language experts conceptualize bilingualism and bilingual education in a monolingual context?: a service-learning approach

    Transferencia del conocimiento en humanidades y ciencias jurídicas. Innovación docente y educativa en el ámbito de las filologías, la lengua y el derecho (Dykinson), pp. 95-116

  5. Integrating Sustainable Development Goals in a business english university course

    El devenir de la lingüística y la cultura: un estudio interdisciplinar sobre lengua, literatura y traducción (Dykinson), pp. 1236-1258

  6. Mediating Specialized Knowledge and L2 Abilities: New Research in Spanish/ English Bilingual Models and Beyond. Linda Escobar and Ana Ibáñez Moreno (eds.) res.

    Nexus, Núm. 2, pp. 69-72

  7. Service-learning university projectfor bilingual education in Madrid

    Innovación educativa para el desarrollo sostenible, la economía y la empresa (Aula Magna), pp. 689-704

  8. The Establishment of the Free Church of Scotland’s Mission to the Conversion of the Constantinople Jews in the 19th Century

    Sefarad: Revista de Estudios Hebraicos y Sefardíes, Año 82, Núm. 1, pp. 97-128

  9. The connectionist nature of EFL teaching: an innovative insight from dynamic systems theory

    Transferencia del conocimiento en humanidades y ciencias jurídicas. Innovación docente y educativa en el ámbito de las filologías, la lengua y el derecho (Dykinson), pp. 53-69

  10. Translations (from English into Judeo-Spanish), retranslations and original works by the Scottish missionary Alexander Thomson (1820-1899)

    Meldar: Revista internacional de estudios sefardíes, Núm. 3, pp. 69-91

2021

  1. Idiomatic Mastery in a First and Second Language Monica Karlsson (2019)

    Sociolinguistic Studies, Vol. 15, Núm. 2, pp. 409-418

  2. Revisiting the Retranslation Hypothesis Supported by Insights in Cognitive Linguistics and Language Complexity

    Cognitive Sociolinguistics Revisited (Walter de Gruyter), pp. 534-543

  3. The challenge of teaching speaking skills in the online EFL and ESP classroom. Options and considerations

    Edunovatic2021. Conference proceedings: 6th Virtual International Conferenceon Education, Innovation and ICT