Publications (41) OLGA KOLOTOUCHKINA SHVEDOVA publications

2024

  1. Greenwashing perception in Spanish fast-fashion brands’ communication: modelling sustainable behaviours and attitudes

    International Journal of Fashion Design, Technology and Education

  2. La imagen de las personas deportistas con discapacidad física en Instagram a través de la Neurocomunicación

    Revista Latina de Comunicación Social, Núm. 82

  3. Marca, territorio y deporte en el horizonte 2030

    adComunica: revista científica de estrategias, tendencias e innovación en comunicación, Núm. 27, pp. 21-26

2023

  1. Digital Ageism: Emerging Challenges and Best Practices of Age‐Friendly Digital Urban Governance

    Media and Communication, Vol. 11, Núm. 3, pp. 6-17

  2. Digital Media and Younger Audiences

    Media and Communication

  3. E-WOM as an asset of branded content strategies: A conceptual approach to the role of consumers in building brand equity

    Handbook of Research on the Future of Advertising and Brands in the New Entertainment Landscape (IGI Global), pp. 367-383

2022

  1. Ciudades y la inclusión digital de las personas con discapacidad

    Ciudades globales: diplomacia, sostenibilidad y estrategias de comunicación (Comunicación Social Ediciones y Publicaciones), pp. 111-135

  2. ICT-Mediated Learning as a Form of Socio-Emotional Support for Older Adults

    Interaction Design and Architecture(s), pp. 8-33

  3. Smart cities, the digital divide, and people with disabilities

    Cities, Vol. 123

2021

  1. Ciudades inclusivas ante nuevos modelos de gobernanza: Madrid y Santiago de Chile, dos retos en la era digital

    Políticas urbanas y localización de los objetivos de desarrollo sostenible (Tirant lo Blanch), pp. 255-283

  2. Disability narratives in sports communication: Tokyo 2020 paralympic games’ best practices and implications

    Media and Communication, Vol. 9, Núm. 3, pp. 101-111

  3. Disability, sport, and television: Media visibility and representation of paralympic games in news programs

    Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 1, pp. 1-13

  4. Fostering Key Professional Skills and Social Activism Through Experiential Learning Projects in Communication and Advertising Education

    Journalism and Mass Communication Educator, Vol. 76, Núm. 1, pp. 46-64

  5. La discapacidad ante el nuevo contrato social digital: la redefinición de las políticas públicas urbanas

    Análisis Carolina, Núm. 16

  6. La significación del logo a partir de su construcción semiótica y su apoyo en nuevas formas de comunicación digital: El caso de Apple

    Revista Latina de Comunicación Social, Núm. 79

  7. Políticas urbanas para la inclusión digital en Iberoamérica. Buenas prácticas y propuestas para la mejora

    La transición digital: retos y oportunidades para Iberoamérica (Fundación Carolina), pp. 143-166

  8. Smart Place Making Through Digital Communication and Citizen Engagement: London and Madrid

    Research Anthology on Citizen Engagement and Activism for Social Change (IGI Global), pp. 1220-1237

  9. The enabling role of ict to mitigate the negative effects of emotional and social loneliness of the elderly during covid-19 pandemic

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 8

2020

  1. Comunicación exterior (out of home) y RSC

    X Congreso Universitario Internacional sobre Contenidos, Investigación, Innovación y Docencia: (CUICIID 2020). Libro de Actas

  2. El impacto de las redes sociales en la estrategia de las marcas: creatividad, engagement y eWOM

    Las redes sociales como herramienta de comunicación persuasiva (McGraw-Hill Interamericana de España), pp. 35-53