MARÍA
ÁLVAREZ COUTO
Predoctoral
Publicaciones (17) Publicaciones de MARÍA ÁLVAREZ COUTO
2024
-
Variables Related to the Presence of Challenging Behaviors in Adults with Intellectual Disability with and Without Autism Spectrum Disorder: A Comparative, Predictive and Transdiagnostic Study
Journal of Mental Health Research in Intellectual Disabilities
2023
-
A Spanish adaptation and validation of the Interpersonal Emotion Regulation Questionnaire
Environment and Social Psychology, Vol. 8, Núm. 2
-
Acogida a docentes de nuevo ingreso en la Universidad: programa primeros pasos docentes en la Facultad de Educación
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 27, Núm. 2, pp. 71-98
-
Callous unemotional traits mediate the presence of challenging behaviors in adults with autism spectrum disorder and intellectual disability
International Journal of Developmental Disabilities
-
Challenging behaviors in adults with autism spectrum disorder and intellectual disability: A differential analysis from a transdiagnostic approach
Journal of Intellectual Disabilities
-
Edumenteach: proyecto de mentoría docente para la mejora del bienestar emocional y sociolaboral de los docentes nóveles de la Facultad de Educación - UCM
Innovación educativa y formación docente: últimas aportaciones en la investigación (Dykinson), pp. 198-207
-
Influence of executive functioning and emotional regulation on effective career choice
Environment and Social Psychology, Vol. 8, Núm. 3
-
Sentir el cambio: experiencias y testimonios de los participantes del curso "Accesibilidad universal, inclusión social y palanca de cambio hacia la igualdad"
Anuario del Boletín de la Academia de Yuste (T. 3): reflexiones sobre Europa e Iberoamérica (Fundación Academia Europea e Iberoamericana de Yuste), pp. 358-363
2022
-
Biesta, G. (2022). Redescubrir la enseñanza. Madrid, Morata, 200 pp.
ESE: Estudios sobre educación., Núm. 43, pp. 217-219
-
Depressive symptomatology in adults with autism spectrum disorder and intellectual disability: correlates and predictors
International Journal of Developmental Disabilities, Vol. 68, Núm. 2, pp. 131-135
-
Edumenteach: proyecto de mentoría docente para la mejora del bienestar emocional y sociolaboral de los docentes nóveles de la Facultad de Educación- UCM.
La formación integral del profesorado desde una perspectiva interdisciplinar (Dykinson), pp. 45
-
Factors Associated with Quality of Life in Adults with Autism Spectrum Disorder: A Systematic Review
Review Journal of Autism and Developmental Disorders, Vol. 9, Núm. 3, pp. 307-319
-
Variables predicting the association between autistic traits and externalizing symptoms among young adults
Advances in Autism, Vol. 8, Núm. 2, pp. 178-189
-
Vega González M.ª (2020). Creando comunidades de aprendizaje en la universidad: Una propuesta de formación experiencial. Morata, 292 pp.
res.
Teoría de la educación, Vol. 34, Núm. 2, pp. 285-287
2021
-
Influencia del funcionamiento ejecutivo y de la regulación emocional en la elección efectiva de carrera
La educación en Red. Realidades diversas, horizontes comunes: XVII Congreso Nacional y IX Iberoamericano de Pedagogía. Santiago de Compostela 7-9 de julio de 2021. Libro de resúmenes
2020
-
Executive functions and emotion regulation as predictors of internalising symptoms among adults with Down syndrome: A transdiagnostic perspective
Journal of Intellectual and Developmental Disability, Vol. 45, Núm. 3, pp. 204-210
2019
-
El bienestar emocional de los adultos con síndrome de Down: una mirada transdiagnóstica
Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual, Vol. 50, Núm. 4, pp. 7-21