Didáctica de Ciencias Experimentales, Sociales y Matemáticas
Department
Universidad de Castilla-La Mancha
Ciudad Real, España
2025
-
Investigating pre-service teachers’ use of social media for information about science
International Journal of Science Education, Part B: Communication and Public Engagement, Vol. 15, Núm. 1, pp. 129-143
-
Virtual field trips: an analysis of their characteristics, elements, and approaches
Journal of Geography in Higher Education
2024
-
Actitudes Sexistas, Aprendizaje Autopercibido y Satisfacción con la experiencia en un proyecto de ApS sobre los estereotipos de género.: un estudio exploratorio con alumnado universitario en los diferentes grados de Educación
XXI Congreso Internacional de Investigación Educativa, IV Encuentro de Doctorandos/as e Investigadores/as Noveles de AIDIPE: Libro de Actas, Barcelona 18-21 de junio de 2024
-
Designing an instrument to measure attitudes toward flood risk management in riverside populations
International Journal of Disaster Risk Reduction, Vol. 106
2023
-
Affective domain and mathematics achievement of Colombian students under multiple correspondence analysis
Frontiers in Education, Vol. 8
-
Causes of the recent decline of a Lesser Kestrel (Falco naumanni) population under an enhanced conservation scenario
Ibis, Vol. 165, Núm. 2, pp. 388-402
-
Global Change Challenge in the Higher Education Curriculum on the Approach of Blended Learning
European Journal of Geography, Vol. 14, Núm. 2, pp. 1-14
-
Multivariate Analysis of Beliefs in Pseudoscience and Superstitions Among Pre-service Teachers in Spain
Science and Education, Vol. 32, Núm. 4, pp. 909-925
2022
-
Digital Teaching Competence in Teacher Training as an Element to Attain SDG 4 of the 2030 Agenda
Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 18
-
Dominio afectivo y ansiedad matemática: Rompiendo barreras por la equidad en educación matemática
Investigación en Educación Matemática XXV
-
Macroevolution and climate changes: a global multi-family test supports the resource-use hypothesis in terrestrial mammals
Historical Biology, Vol. 34, Núm. 8, pp. 1471-1479
2021
-
Análisis de las progresiones de las propuestas sobre la ciencia presente en la sociedad en un grupo de maestros en formación inicial
29 Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales y 5.as Escuelas de Doctorado: 10, 11 y 12 de febrero 2021
-
Aprendiendo a buscar ciencia en la sociedad. Diseño, estructura e implementación de un curso formativo para futuros docentes
29 Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales y 5.as Escuelas de Doctorado: 10, 11 y 12 de febrero 2021
-
¿Cuál es la visión de los futuros docentes sobre los temas importantes para la investigación científica?
Actas electrónicas del XI Congreso Internacional en Investigación en Didáctica de las Ciencias 2021: Aportaciones de la educación científica para un mundo sostenible
2020
-
Analysis of the structure and factorial invariance of the multidimensional environmental concern scale (MECS)
Psicothema, Vol. 32, Núm. 2, pp. 275-283
2018
-
Applying the construal level theory to flash-flood risk perception among residents in potential danger
Proceedings of the SRA-E-Iberian Chapter (SRA-E-I) Conference: interdisciplinarity in practice and in research on society and the environment. Joint paths towards risk analysis
-
Assessing flood risk perception for the education of risk activities at the venero claro children’s camp: (central Spain)
Proceedings of the SRA-E-Iberian Chapter (SRA-E-I) Conference: interdisciplinarity in practice and in research on society and the environment. Joint paths towards risk analysis
-
Distribution and space use of seed-dispersing rodents in central Pyrenees: implications for genetic diversity, conservation and plant recruitment
Integrative Zoology, Vol. 13, Núm. 3, pp. 307-318
-
Effectiveness of predator satiation in masting oaks is negatively affected by conspecific density
Oecologia, Vol. 186, Núm. 4, pp. 983-993