Publications in collaboration with researchers from Universidad de Castilla-La Mancha (19)

2025

  1. Investigating pre-service teachers’ use of social media for information about science

    International Journal of Science Education, Part B: Communication and Public Engagement, Vol. 15, Núm. 1, pp. 129-143

  2. Virtual field trips: an analysis of their characteristics, elements, and approaches

    Journal of Geography in Higher Education

2024

  1. Actitudes Sexistas, Aprendizaje Autopercibido y Satisfacción con la experiencia en un proyecto de ApS sobre los estereotipos de género.: un estudio exploratorio con alumnado universitario en los diferentes grados de Educación

    XXI Congreso Internacional de Investigación Educativa, IV Encuentro de Doctorandos/as e Investigadores/as Noveles de AIDIPE: Libro de Actas, Barcelona 18-21 de junio de 2024

  2. Designing an instrument to measure attitudes toward flood risk management in riverside populations

    International Journal of Disaster Risk Reduction, Vol. 106

2021

  1. Análisis de las progresiones de las propuestas sobre la ciencia presente en la sociedad en un grupo de maestros en formación inicial

    29 Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales y 5.as Escuelas de Doctorado: 10, 11 y 12 de febrero 2021

  2. Aprendiendo a buscar ciencia en la sociedad. Diseño, estructura e implementación de un curso formativo para futuros docentes

    29 Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales y 5.as Escuelas de Doctorado: 10, 11 y 12 de febrero 2021

  3. ¿Cuál es la visión de los futuros docentes sobre los temas importantes para la investigación científica?

    Actas electrónicas del XI Congreso Internacional en Investigación en Didáctica de las Ciencias 2021: Aportaciones de la educación científica para un mundo sostenible

2018

  1. Applying the construal level theory to flash-flood risk perception among residents in potential danger

    Proceedings of the SRA-E-Iberian Chapter (SRA-E-I) Conference: interdisciplinarity in practice and in research on society and the environment. Joint paths towards risk analysis

  2. Assessing flood risk perception for the education of risk activities at the venero claro children’s camp: (central Spain)

    Proceedings of the SRA-E-Iberian Chapter (SRA-E-I) Conference: interdisciplinarity in practice and in research on society and the environment. Joint paths towards risk analysis

  3. Distribution and space use of seed-dispersing rodents in central Pyrenees: implications for genetic diversity, conservation and plant recruitment

    Integrative Zoology, Vol. 13, Núm. 3, pp. 307-318

  4. Effectiveness of predator satiation in masting oaks is negatively affected by conspecific density

    Oecologia, Vol. 186, Núm. 4, pp. 983-993