Didáctica de Ciencias Experimentales, Sociales y Matemáticas
Department
Universidad de Jaén
Jaén, EspañaPublications in collaboration with researchers from Universidad de Jaén (73)
2024
-
Analysis of an SRP-TE on Logical Knowledge in the Initial Mathematical-Didactic Training of Teachers
Trends in Mathematics (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 489-500
-
Botany Teaching–Learning Proposal Using the Phytosociological Method for University Students’ Study of the Diversity and Conservation of Forest Ecosystems for University Students
Diversity, Vol. 16, Núm. 12
-
Contribution to the Iberian thermomediterranean oak woods (Spain, Portugal): the importance of their teaching for the training of experts in environmental management
Plant Biosystems
-
Ecological and Syntaxonomic Analysis of the Communities of Glebionis coronaria and G. discolor (Malvion neglectae) in the European Mediterranean Area
Plants, Vol. 13, Núm. 5
-
Educational Strategies for Teaching Climate and Bioclimate in Response to Global Change
Climate, Vol. 12, Núm. 11
-
Integrating Thermo-Ombroclimatic Indicators into Sustainable Olive Management: A Pathway for Innovation and Education
Agriculture (Switzerland), Vol. 14, Núm. 12
-
Methodology for Research and Learning About Mediterranean Pastures
Lecture Notes in Networks and Systems
-
Research and management of thermophilic cork forests in the central-south of the Iberian peninsula
Plant Biosystems, Vol. 158, Núm. 5, pp. 942-962
-
Social Resilience Through the Use of Ecological Bioindicators and Eco-Education
Lecture Notes in Networks and Systems
-
Urban Natural Spaces as Laboratories for Learning and Social Awareness
Sustainability (Switzerland) , Vol. 16, Núm. 8
2023
-
Concepciones del profesorado sobre coeducación patrimonial
La didáctica de las ciencias sociales ante el reto de los Objetivos de Desarrollo Sostenible (Narcea), pp. 695-706
-
Del conteo al agrupamiento en la numeración: Un paso necesario para aprender la numeración
Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 100, pp. 11-20
-
El desafío de la formación continua del profesorado de matemáticas
Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 99, pp. 8-15
-
El valor de la(s) historia(s) del arte para educar en el ecofeminismo crítico: de las bands of mercy al Test de la Nueva Ariadna
Asparkia: Investigació feminista, Núm. 42, pp. 167-189
-
How to reduce the supply of nutrients to the soil, increase water reserves, and mitigate climate change
Agroforestry for Carbon and Ecosystem Management (Elsevier), pp. 223-232
-
Los paradigmas didácticos como componentes esenciales de la infraestructura del estudio de clases
Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 251-258
-
New plant communities to define the southern boundary of the European Atlantic Province in mainland Portugal
Plant Sociology, Vol. 60, Núm. 2, pp. 39-55
-
RedGen DCCSS, Red de Investigación y Formación en Perspectiva de Género en Didáctica de las Ciencias Sociales
La didáctica de las ciencias sociales ante el reto de los Objetivos de Desarrollo Sostenible (Narcea), pp. 119-123
2022
-
A PROPOSAL FOR THE MATHEMATICAL-DIDACTIC TRAINING OF TEACHERS ABOUT LOGICAL KNOWLEDGE
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
Alien flora in Calabria (Southern Italy): an updated checklist
Biological Invasions, Vol. 24, Núm. 8, pp. 2323-2334