Publications in collaboration with researchers from Universidad de Jaén (73)

2024

  1. Analysis of an SRP-TE on Logical Knowledge in the Initial Mathematical-Didactic Training of Teachers

    Trends in Mathematics (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 489-500

  2. Botany Teaching–Learning Proposal Using the Phytosociological Method for University Students’ Study of the Diversity and Conservation of Forest Ecosystems for University Students

    Diversity, Vol. 16, Núm. 12

  3. Contribution to the Iberian thermomediterranean oak woods (Spain, Portugal): the importance of their teaching for the training of experts in environmental management

    Plant Biosystems

  4. Ecological and Syntaxonomic Analysis of the Communities of Glebionis coronaria and G. discolor (Malvion neglectae) in the European Mediterranean Area

    Plants, Vol. 13, Núm. 5

  5. Educational Strategies for Teaching Climate and Bioclimate in Response to Global Change

    Climate, Vol. 12, Núm. 11

  6. Integrating Thermo-Ombroclimatic Indicators into Sustainable Olive Management: A Pathway for Innovation and Education

    Agriculture (Switzerland), Vol. 14, Núm. 12

  7. Methodology for Research and Learning About Mediterranean Pastures

    Lecture Notes in Networks and Systems

  8. Research and management of thermophilic cork forests in the central-south of the Iberian peninsula

    Plant Biosystems, Vol. 158, Núm. 5, pp. 942-962

  9. Social Resilience Through the Use of Ecological Bioindicators and Eco-Education

    Lecture Notes in Networks and Systems

  10. Urban Natural Spaces as Laboratories for Learning and Social Awareness

    Sustainability (Switzerland) , Vol. 16, Núm. 8

2023

  1. Concepciones del profesorado sobre coeducación patrimonial

    La didáctica de las ciencias sociales ante el reto de los Objetivos de Desarrollo Sostenible (Narcea), pp. 695-706

  2. Del conteo al agrupamiento en la numeración: Un paso necesario para aprender la numeración

    Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 100, pp. 11-20

  3. El desafío de la formación continua del profesorado de matemáticas

    Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 99, pp. 8-15

  4. El valor de la(s) historia(s) del arte para educar en el ecofeminismo crítico: de las bands of mercy al Test de la Nueva Ariadna

    Asparkia: Investigació feminista, Núm. 42, pp. 167-189

  5. How to reduce the supply of nutrients to the soil, increase water reserves, and mitigate climate change

    Agroforestry for Carbon and Ecosystem Management (Elsevier), pp. 223-232

  6. Los paradigmas didácticos como componentes esenciales de la infraestructura del estudio de clases

    Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 251-258

  7. New plant communities to define the southern boundary of the European Atlantic Province in mainland Portugal

    Plant Sociology, Vol. 60, Núm. 2, pp. 39-55

  8. RedGen DCCSS, Red de Investigación y Formación en Perspectiva de Género en Didáctica de las Ciencias Sociales

    La didáctica de las ciencias sociales ante el reto de los Objetivos de Desarrollo Sostenible (Narcea), pp. 119-123

2022

  1. A PROPOSAL FOR THE MATHEMATICAL-DIDACTIC TRAINING OF TEACHERS ABOUT LOGICAL KNOWLEDGE

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  2. Alien flora in Calabria (Southern Italy): an updated checklist

    Biological Invasions, Vol. 24, Núm. 8, pp. 2323-2334