Didáctica de Ciencias Experimentales, Sociales y Matemáticas
Department
![Foto de Didáctica de Ciencias Experimentales, Sociales y Matemáticas](/img/noimage.png)
![Foto de Universitat Autònoma de Barcelona](/img/noimage_org.png)
Universitat Autònoma de Barcelona
Barcelona, EspañaPublications in collaboration with researchers from Universitat Autònoma de Barcelona (21)
2024
-
Impacts of human forest management on seed dispersal patterns by scatter-hoarding rodents
Forestry, Vol. 97, Núm. 2, pp. 234-242
2023
-
Demographic and spatially explicit landscape genomic analyses in a tropical oak reveal the impacts of late Quaternary climate change on Andean montane forests
Molecular Ecology, Vol. 32, Núm. 12, pp. 3182-3199
-
El desafío de la formación continua del profesorado de matemáticas
Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 99, pp. 8-15
-
Los paradigmas didácticos como componentes esenciales de la infraestructura del estudio de clases
Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 251-258
-
Proposal of the colour pattern reconstruction of basal cervids
Earth and Environmental Science Transactions of the Royal Society of Edinburgh, Vol. 114, Núm. 1-2, pp. 75-82
2021
-
Olimpiada Española de Geología: principal cantera de geólogos
Geotemas (Madrid), Núm. 18, pp. 635-638
2019
-
Evidence of high individual variability in seed management by scatter-hoarding rodents: does ‘personality’ matter?
Animal Behaviour, Vol. 150, pp. 167-174
2017
-
Body-size structure of Central Iberian mammal fauna reveals semidesertic conditions during the middle Miocene Global Cooling Event
PLoS ONE, Vol. 12, Núm. 10
-
Tropical insect diversity: evidence of greater host specialization in seed-feeding weevils
Ecology, Vol. 98, Núm. 8, pp. 2180-2190
2016
-
Feeding ecology and habitat preferences of top predators from two Miocene carnivore-rich assemblages
Paleobiology, Vol. 42, Núm. 3, pp. 489-507
-
La revista de Enseñanza de las Ciencias de la Tierra: 25 años al servicio del profesorado
Geotemas (Madrid), Núm. 16, pp. 753-756
2015
-
The fossil record of the Neogene Carnivore Mammals from Spain
Palaeobiodiversity and Palaeoenvironments, Vol. 95, Núm. 3, pp. 373-386
-
The interplay among acorn abundance and rodent behavior drives the spatial pattern of seedling recruitment in mature Mediterranean oak forests
PLoS ONE, Vol. 10, Núm. 6
2014
-
Diversification of mammals from the Miocene of Spain
Paleobiology, Vol. 40, Núm. 2, pp. 197-221
-
Improving our own knowledge through analysing an episode from teachers' practice - different focuses of analysis
INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XVIII
-
Las Matemáticas para la Enseñanza en una Formación del Profesorado Basada en el Estudio de Cuestiones
Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 28, Núm. 48, pp. 319-340
-
Mejorar nuestro propio conocimiento mediante el análisis de un episodio de la práctica – distintos focos de análisis
Investigación en Educación Matemática XVIII
-
Seeding phenology influences wood mouse seed choices: The overlooked role of timing in the foraging decisions by seed-dispersing rodents
Behavioral Ecology and Sociobiology, Vol. 68, Núm. 7, pp. 1205-1213
2013
-
Theoretical-technological questioning of mathematical activity: The case of the multiplication algorithm
Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 27, Núm. 47, pp. 805-828
2009
-
La enseñanza de la alimentación en futuros maestros (II): estudio de estado nutricional y hábitos alimentarios
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Núm. 0, pp. 804-811