Estudios Educativos
Departamento
Universidad de La Laguna
San Cristobal de La Laguna, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de La Laguna (17)
2020
-
Las cátedras de la Sección de Pedagogía de la Universidad de Madrid bajo el primer franquismo
Revista de educación, Núm. 389, pp. 95-116
2019
-
E-parenting: una revisión sistemática de la literatura
Edutec: Revista electrónica de tecnología educativa, Núm. 68, pp. 30-41
-
School memories: new trends in the History of Education
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, Vol. 55, Núm. 2, pp. 336-338
2018
-
E-parenting: Revisión de la literatura
EDUcación con TECnología: un compromiso social. Aproximaciones desde la investigación y la innovación
-
La Escuela Azul de Falange española de las J.O.N.S. Un proyecto fascista desmantelado por implosión por José Ramón López Bausela, Santander - Madrid: Editorial de la Universidad de Cantabria – Dykinson, 2017
Historia y Memoria de la Educación, Núm. 7, pp. 787-796
-
Women, university and science in twentieth-century Spain
History of Education, Vol. 47, Núm. 1, pp. 36-53
2017
-
La Historia de la Educación tras Bolonia: ¿hacia la extinción?
Revista española de educación comparada, Núm. 29, pp. 240-261
-
La depuración franquista de la Junta para la Ampliación de Estudios e Investigaciones Científicas (JAE): una aproximación cuantitativa
Dynamis: Acta hispanica ad medicinae scientiarumque historiam illustrandam, Vol. 37, Núm. 2, pp. 459-488
2016
-
Children’s education and mental health in Spain during and after the Civil War: psychiatry, psychology and “biological pedagogy” at the service of Franco’s regime
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, Vol. 52, Núm. 1, pp. 154-168
2015
-
Science Policies and Twentieth-Century Dictatorships Spain, Italy and Argentina Preface
SCIENCE POLICIES AND TWENTIETH-CENTURY DICTATORSHIPS: SPAIN, ITALY AND ARGENTINA
-
Science Policy under Democracy and Dictatorship: An Introductory Essay
SCIENCE POLICIES AND TWENTIETH-CENTURY DICTATORSHIPS: SPAIN, ITALY AND ARGENTINA (ASHGATE PUBLISHING LTD), pp. 1-26
-
The Reactionary Utopia: the CSIC and Spanish Imperial Science
SCIENCE POLICIES AND TWENTIETH-CENTURY DICTATORSHIPS: SPAIN, ITALY AND ARGENTINA (ASHGATE PUBLISHING LTD), pp. 79-102
2013
-
LÓPEZ BAUSELA, José Ramón (2011) La contrarrevolución pedagógica en el franquismo de guerra. El proyecto político de Pedro Sainz Rodríguez. Madrid: Biblioteca Nueva.
Aula: Revista de Pedagogía de la Universidad de Salamanca, Núm. 19, pp. 290-291
2012
-
A new space for a new science: the transformation of the JAE Campus after the Spanish Civil War
History of Education, Vol. 41, Núm. 5, pp. 657-674
-
Little intellectuals. Girls' academic secondary education under Francoism: Projects, realities and paradoxes
Gender and Education, Vol. 24, Núm. 4, pp. 375-391
-
Primera Conferencia Brian Simon del Institute of Educationenla Universidad de La Laguna y 1st Anglo-Spanish Meeting on History of Education. La Laguna, 27 y 28 de octubre de 2011
Historia de la educación: Revista interuniversitaria, Núm. 31, pp. 445-446
2003
-
Dreta i poder local al segle XX a Catalunya i al País Basc
Butlletí de la Societat Catalana d'Estudis Històrics, Núm. 14, pp. 219-231