Publicaciones (55) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2023

  1. "i would like to complain": A study of the moves and strategies employed by Spanish EFL learners in formal complaint e-mails

    Intercultural Pragmatics, Vol. 20, Núm. 2, pp. 161-197

  2. 'Hamlet' en el reino infantil escandinavo de 'Fanny y Alexander' de Ingmar Bergman

    Anuari de filologia. Literatures contemporànies, Núm. 13, pp. 21-43

  3. A Call for Sustainable Actions: The Voice of Little Things in Tom McCarthy Micro-story “Mermaid Figurine”

    Cultura, Vol. 20, Núm. 1, pp. 43-54

  4. Cognición docente y filosofía de enseñanza en profesores en formación de inglés como lengua extranjera

    Revista de investigación en educación, Vol. 21, Núm. 2, pp. 242-258

  5. Confluencias erótico-religiosas en "Wise Blood"

    Epos: Revista de filología, Núm. 39, pp. 81-95

  6. Construyendo aprendizaje en el aula de lengua extranjera: la Gamificación

    Educere: Revista Venezolana de Educación, Núm. 86, pp. 45-61

  7. Cuando (re)traducir significa convertir: prototipos y soteriología protestante en la (re)traducción de textos del inglés al judeoespañol

    Revista Española de Lingüística, Vol. 53, Núm. 1, pp. 311-332

  8. EFL in Vocational Training: Improvement of Linguistic Competence from Affective Variables

    International Journal of Literacies, Vol. 31, Núm. 1, pp. 1-22

  9. El aprendizaje colaborativo mediado por TIC: la percepción de estudiantes de ingeniería química en tiempos de pandemia

    Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas, Vol. 17, Núm. 34, pp. 120-149

  10. El museo como espacio para explorar las relaciones entre género y poder

    Panta Rei: revista de ciencia y didáctica de la historia, Núm. 17

  11. English as a Foreign Language Preservice Teachers’ Technological Pedagogical Content Knowledge: A Quantitative Comparative Study

    Journal of Research in Applied Linguistics, Vol. 14, Núm. 2, pp. 161-172

  12. Entrevista a Maite Hernández García: las caras olvidadas del español para extranjeros

    Espiral. Revista de la Consejería de Educación en Bulgaria, Núm. 30, pp. 24-26

  13. Evaluative language in applied linguistics research article discussions: exploring the functions and patterns of that-structures in argumentative texts

    Language Awareness, Vol. 32, Núm. 2, pp. 193-216

  14. Exploratory Study on the Blended Learning of Research and Language Skills in EFL and Interinstitutional Assessment

    Education Sciences, Vol. 13, Núm. 2, pp. 155

  15. Flannery O’Connor, o la búsqueda de Dios en sus cartas y ensayos

    Verbeia: Journal of English and Spanish Studies = revista de estudios filológicos, Núm. 8, pp. 90-102

  16. González Moreno, Fernando, Jaquero Esparcia, Alejandro y Rigal Aragón, Margarita, eds. (2022), El libro, de lo material a lo simbólico, Berlín, Peter Lang, 327 págs. ISBN: 978-3-631-86009-0

    Philobiblión: Revista de literaturas hispánicas, Núm. 17, pp. 217-219

  17. Including diversity through cinema-based affective literacy practices: A case study with EFL/ESL pre-service teachers

    Innovation in Language Learning and Teaching, Vol. 17, Núm. 4, pp. 859-871

  18. Instagram as a learning tool to improve technical vocabulary for sports science students

    Journal of Hospitality, Leisure, Sport and Tourism Education, Vol. 32

  19. Introducción

    Revista Española de Lingüística, Vol. 53, Núm. 1, pp. 9-14

  20. Jacob´s Room: geografía del mito

    Barcarola: revista de creación literaria, Núm. 104, pp. 181-188