Capítulos de Libro (27) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2012

  1. At a Loss for Words or How to Respond to Compliments: A Contrastive Analysis of Compliment Response in English and Spanish

    New perspectives on (im)politeness and interpersonal communication (Cambridge Scholars Publishing), pp. 157-173

  2. Betwixt-and-Between: The Novelization of Peter Pan as Literary Hybrid

    Barrie, Hook, and Peter Pan: Studies in Contemporary Myth (Cambridge Scholars Publishing), pp. 106-122

  3. Commoniziing: La derivación implicita de los antropónimos ingleses

    La suerte de los nombres propios: léxico y ortografía (Sílex Ediciones), pp. 13-34

  4. Corpus analysis and annotation in CONTRANOT: linguistic and methodological challengues

    Encoding the past, decoding the future: corpora in the 21st Century (Cambridge University Press), pp. 205-219

  5. Cyberfeminist theories and the benefits of teaching cyberfeminist literature

    Social Sciences and cultural studies : issues of language, public opinion, education and welfare (IntechOpen), pp. 243-264

  6. Developing advertising students' skills through a task-based activity within the clil methodology framework:: a proposal

    Actas del VII Congreso ACLES: Multilingüismo en los centros de lengua universitarios: evaluación, acreditación, calidad y política lingüística (Universidad de Granada), pp. 364-375

  7. Dian Fossey y Jane Goodall: Ciencia y literatura en las montañas de África

    Realidad y simbología de la montaña (Instituto Universitario de Investigación en Estudios Norteamericanos Benjamin Franklin), pp. 93-102

  8. Doubtful Certainties. Language-Games, Forms of Life, Relativism

    Doubtful certainties: language-games, forms of life, relativism (Ontos Verlag), pp. 1-12

  9. El Campus Virtual de la UCM

    Filología y Tecnología: introducción a la escritura, la informática, la información (Ediciones Complutense), pp. 115-120

  10. Embracing Intersectional Analysis: The Legacy of Anglo European Feminist Theory to Social Sciences-Humanities

    Social Sciences and Cultural Studies - Issues of Language, Public Opinion, Education and Welfare (IntechOpen), pp. 219-242

  11. Estudio de wikis como instrumento educativo aplicado en un aula de inglés de negocios

    Actas del VII Congreso ACLES: Multilingüismo en los centros de lengua universitarios: evaluación, acreditación, calidad y política lingüística (Universidad de Granada), pp. 180-198

  12. From barter to coin: Shifting cognitive frames in Classical Greek economy

    Metaphor and Mills: Figurative Language in Business and Economics (De Gruyter Mouton), pp. 27-48

  13. How to do things with allophones: Linguistic stereotypes as cognitive reference points in social cognition

    Cognitive Models in Language and Thought: Ideology, Metaphors and Meanings (De Gruyter Mouton), pp. 69-122

  14. La relevancia del texto referencial en el ámbito de la traducción teatral. Un caso de estudio en la obra de Álvaro Cunqueiro

    La traducción en las artes escénicas (Dykinson), pp. 201-209

  15. La traducción de las expresiones idiomáticas

    Telar de traducción especializada (Dykinson), pp. 215-220

  16. Learning CLIL through CLIL

    Assessment and Evaluation in CLIL (IBIS), pp. 134- 144

  17. Learning clil through clil

    Actas del VII Congreso ACLES: Multilingüismo en los centros de lengua universitarios: evaluación, acreditación, calidad y política lingüística (Universidad de Granada), pp. 236-248

  18. Lo erótico como medio de expresión del determinismo en McTeague

    El erotismo en la modernidad (Compañía Española de Reprografía y Servicios), pp. 75-88

  19. Los adverbios ingleses certainly, naturally y surely, y su traducción al español

    Telar de traducción especializada (Dykinson), pp. 141-152

  20. Recursos electrónicos específicos para estudios ingleses

    Filología y Tecnología: introducción a la escritura, la informática, la información (Ediciones Complutense), pp. 269-283