Capítulos de Libro (52) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2020

  1. "With One Arm I Supported Her: The Other Arm Was the Excutioner's": An Ecofeminist Reading of Anna Kavan's "Ice"

    Avenging Nature: The Role of Nature in Modern and Contemporary Art and Literature (Lexington Books), pp. 37-48

  2. Accepting the X: Uncanny Encounters with Nature and the Wilderness in Jeff Vandermeer’s The Southern Reach Trilogy

    Avenging Nature: The Role of Nature in Modern and Contemporary Art and Literature (Lexington Books), pp. 165-178

  3. Adicción y uso problemático de nuevas tecnologías en adolescentes

    Perspectivas y análisis de la salud. Un acercamiento multidisciplinar (Dykinson), pp. 253-264

  4. Analogization at Work: Evidential and Mirative as-Parentheticals with Raising Verbs in Late Modern English

    Advances in English and American Studies: current developments, future trends (Universidad de Córdoba), pp. 163-173

  5. Blurred boundaries in womanhood and femininity in today’s feminism: from lesbian theory to Jack Halberstam’s "Gaga" and "Trans"* identities

    Masculinity and femininity: past, present and future (Nova Science Publishers), pp. 131-154

  6. Bringing Native American Literature to Spanish Students

    Teaching Language and Literature On and Off-Canon (IGI Global), pp. 228-239

  7. Coneixement del cànon artístic del còmic a les aules universitàries: possibilitats didàctiques. Anàlisi comparada de diverses universitats

    Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 359-366

  8. Discourse functions of question tags: Exploring the right periphery in English

    Exoticism in English Tag Questions : strengthening arguments and caressing the social wheel) (Cambridge Scholars Publishing), pp. 215-235

  9. El Gran Palimpsesto de Charles Dickens

    Representaciones del viaje : metáforas, imágenes, textos (Peter Lang Suiza), pp. 113-123

  10. El Inca Garcilaso visto por Samuel Purchas y Theodore Irving

    De la reina al carpintero: biografías de época moderna, entre la Historia y la Literatura (Sindéresis), pp. 203-214

  11. El desarrollo de la expresión escrita en inglés a través del entorno virtual de aprendizaje

    Contribuciones de la tecnología digital en el desarrollo educativo y social (Adaya Press), pp. 1-11

  12. El uso de Instagram para el desarrollo de la comunicación científico técnica de estudiantes universitarios de inglés para fines específicos (ESP)

    Aproximación periodística y educomunicativa al fenómeno de las redes sociales (McGraw-Hill Interamericana de España), pp. 407-418

  13. Equipping Educational Developers for Inclusive International Programs in Higher Education

    Teacher Training for English-Medium Instruction in Higher Education (IGI Global), pp. 21-40

  14. Equipping educational developers for inclusive international programs in higher education

    Teacher Training for English-Medium Instruction in Higher Education (IGI Global), pp. 21-40

  15. Expresiones metafóricas y epistemicidad en español: usos ycorrespondencias traductológicas en inglés

    Contrastes inglés-español y traducción: estudios basados en corpus (Guillermo Escolar Editor), pp. 103-130

  16. Internationalization Through Language and Literacy in the Spanish- and English-Medium Education Context

    Educational Linguistics (Springer Science+Business Media B.V.), pp. 131-150

  17. Introduction

    Avenging Nature: The Role of Nature in Modern and Contemporary Art and Literature (Lexington Books), pp. 1-6

  18. La anotación automática del tema mediante la creación de una capa funcional

    Contrastes inglés-español y traducción: estudios basados en corpus (Guillermo Escolar Editor), pp. 61-102

  19. La anotación textual de los marcadores elaborativos en inglés y enespañol: un estudio de corpus

    Contrastes inglés-español y traducción: estudios basados en corpus (Guillermo Escolar Editor), pp. 39-60

  20. La competencia intercultural: clave para la comunicación internacional en la enseñanza de segundas lenguas en el EEES

    Das Leben in einem Rosa Licht sehen: Festschrift für Rosa Piñel (Peter Lang Suiza), pp. 113-130