Publicaciones (119) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2022

  1. A digital generation in scrutiny. Children’s ideas about the internet and the online information

    Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 45, Núm. 4, pp. 842-869

  2. A study of topological conjugacies between alternate representation systems

    Revista de la Real Academia de Ciencias Exactas, Fisicas y Naturales - Serie A: Matematicas, Vol. 116, Núm. 3

  3. ABP en el aula universitaria: marco idóneo para el desarrollo de actuaciones que fomentan el bienestar emocional

    Jornada de Innovación docente de la Universidad de La Rioja 2021: #InnovaDocenteUR: libro de resúmenes

  4. Academic Failure and Dropout: Untangling Two Realities

    European Journal of Educational Research, Vol. 11, Núm. 4, pp. 2275-2289

  5. Adolescencia, sexismo y violencia contra las mujeres en España: Situación actual y evolución durante una década

    Revista de Estudios de Juventud, Núm. 125, pp. 11-32

  6. Adquisición de competencias transversales en educación para la sostenibilidad usando las TIC: el portafolio digital

    Jornada «Aprendizaje Eficaz con TIC en la UCM» (Universidad Complutense de Madrid), pp. 359-368

  7. Análisis Factorial Exploratorio del cuestionario ICED-19: Impacto del COVID-19 en Estudiantes de Doctorado

    Revista Fuentes, Vol. 24, Vol. 2, pp. 127-136

  8. Análisis comparativo del impacto de los Procesos de Acreditación Universitaria en la Organización y Gestión de los Títulos de Grado

    Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 74, Núm. 3, pp. 83-102

  9. Apuntes para la evaluación del profesorado

    Cuadernos de pedagogía, Núm. 534

  10. Asesoramientos en la educación formal desde la psicología de la educación

    Orientación educativa y universidad (Octaedro), pp. 57-66

  11. Assessment design decisions in practice: Profile identification in approaches to assessment design

    Assessment and Evaluation in Higher Education, Vol. 47, Núm. 4, pp. 606-621

  12. Assessment of COVID-19’s Impact on EdTech: Case Study on an Educational Platform, Architecture and Teachers’ Experience

    Education Sciences, Vol. 12, Núm. 10

  13. Autopercepción de los futuros docentes ante los retos de la educación en la sociedad digital

    Innovación docente e investigación en Educación y Ciencias Sociales: experiencias de cambio en la metodología docente (Dykinson), pp. 231-242

  14. Baire category results for stochastic orders

    Revista de la Real Academia de Ciencias Exactas, Fisicas y Naturales - Serie A: Matematicas, Vol. 116, Núm. 4

  15. Beneficial Parenting According to the “Parenting Pentagon Model”: A Cross-Cultural Study During a Pandemic

    Educating the Young Child (Springer Science and Business Media B.V.), pp. 215-236

  16. Best-possible bounds on the set of copulas with a given value of Spearman's footrule

    Fuzzy Sets and Systems, Vol. 428, pp. 138-152

  17. Brain signal complexity in adults with Down syndrome: Potential application in the detection of mild cognitive impairment

    Frontiers in Aging Neuroscience, Vol. 14

  18. Bullying, cyberbullying and mental health: the role of student connectedness as a school protective factor

    Psychosocial Intervention, Vol. 31, Núm. 1, pp. 33-41

  19. Classical vs. non-Archimedean analysis: an approach via algebraic genericity

    Revista de la Real Academia de Ciencias Exactas, Fisicas y Naturales - Serie A: Matematicas, Vol. 116, Núm. 2

  20. Cognitive training in adults with intellectual disability: pilot study applying a cognitive tele-rehabilitation program

    International Journal of Developmental Disabilities, Vol. 68, Núm. 3, pp. 301-308