Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Nacional de Educación a Distancia (28)

2019

  1. Evidential explicatures and mismatch resolution

    Relevance, Pragmatics and Interpretation (Cambridge University Press), pp. 66-79

  2. How to interweave accessibility with didactic and technological quality of digital educational materials

    Journal of accessibility and design for all: JACCES, Vol. 9, Núm. 2, pp. 141-168

  3. Negated tautologies and copular contradictions

    International Review of Pragmatics, Vol. 11, Núm. 2, pp. 153-199

  4. “People are people to me”: The interpretation of tautologies with frame-setters

    Journal of Pragmatics, Vol. 143, pp. 96-108

2018

  1. Coordinated tautologies in Spanish and Russian

    Intercultural Pragmatics, Vol. 15, Núm. 3, pp. 315-348

  2. Del significado a la interpretación: gramática y pragmática

    Enseñar gramática en el aula de español: nuevas perspectivas y propuestas (Difusión Editorial), pp. 95-105

  3. Evidential commitment and feature mismatch in Spanish estar constructions

    Journal of Pragmatics, Vol. 128, pp. 102-115

  4. Ser y estar con adjetivos: afinidad y desajustes de rasgos

    Revista Española de Lingüística, Vol. 48, Fasc. 1, pp. 57-114

  5. Tejer (y reciclar) párrafos: claves para la organización del texto escrito

    ReGroc: revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 1, Núm. 1, pp. 113-139

  6. The Pragmatics Toolbox

    L2 Spanish pragmatics: from research to teaching (Routledge Reino Unido), pp. 15-32

2017

  1. An oscillopathic approach to developmental dyslexia: From genes to speech processing

    Behavioural Brain Research, Vol. 329, pp. 84-95

  2. Esto me suena a gramática: Prosodia, rasgos gramaticales y efectos pragmáticos

    Tendencias actuales en fonética experimental: Cruce de disciplinas en el centenario del Manual de Pronunciación Española (Tomás Navarro Tomás) (UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia), pp. 410-412

  3. Intonation and Evidentiality in Spanish Polar Interrogatives

    Language and Speech, Vol. 60, Núm. 2, pp. 224-241

  4. Notes for a restrictive theory of procedural meaning

    Doing Pragmatics Interculturally: Cognitive, Philosophical, and Sociopragmatic Perspectives (De Gruyter Mouton), pp. 79-95

2016

  1. Expectations in interaction

    Perspectives in Pragmatics, Philosophy and Psychology (Springer International Publishing), pp. 493-503

  2. Understanding implicit meaning understanding

    Verbal Communication (De Gruyter), pp. 97-121

2015

  1. Gestural codas pave the way to the understanding of verbal irony

    Journal of Pragmatics, Vol. 90, pp. 26-47

  2. La teoría motora hoy y su importancia en la adquisición del lenguaje: imitando palabras en movimiento

    Perspectivas lingüísticas: enseñanza y adquisición de lenguas. Lingüística aplicada. Filología clásica. Sociolingüística. Léxico

2012

  1. Speech Acts

    The Handbook of Hispanic Linguistics (John Wiley and Sons), pp. 629-651