Publicaciones en las que colabora con ANÍBAL PUENTE FERRERAS (14)

2017

  1. Reading Profiles in Adolescents with Fragile X Syndrome and Down Syndrome

    Anales de psicología, Vol. 33, Núm. 3, pp. 660-669

2016

  1. Assessment of Reading Precursors in Spanish-Speaking Children

    The Spanish Journal of Psychology, Vol. 19

  2. Utilización de códigos QR para la evaluación continua en educación superior

    Revista Tecnología, Ciencia y Educación, Núm. 5, pp. 65-86

2015

  1. Análisis de los componentes en la adquisición de la lectura en castellano: Una aplicación del modelo logístico lineal

    Suma Psicológica, Vol. 22, Núm. 1, pp. 45-52

  2. EVAPROMES, una escala para evaluar los procesos metacognitivos en escritura.

    Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 13, Núm. 37, pp. 631-656

2012

  1. College performance prediction test

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

2011

  1. Evaluating reading and metacognitive deficits in children and adolescents with attention deficit hyperactivity disorder

    The Spanish Journal of Psychology, Vol. 14, Núm. 1, pp. 62-73

  2. Síndrome Williams: una enfermedad rara con sintomatología contradictoria

    Revista Latinoamericana de Psicología, Vol. 43, Núm. 2, pp. 217-228

2010

  1. La Escala de Conciencia Lectora (ESCOLA): Un Instrumento para Evaluar Metacognición y Funciones Ejecutivas en Tareas de Lectura

    Revista Neuropsicología, Neuropsiquiatría y Neurociencias, Vol. 10, Núm. 1, pp. 96-116

2009

  1. La medición de las estrategias metacognitivas mediante la escala de conciencia lectora ESCOLA

    Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 7, Núm. 18, pp. 779-804

  2. The deaf community in Spain: Historical perspectives, educational opportunities, and the consolidation of sign language

    Deaf People Around the World: Educational and Social Perspectives (Gallaudet University Press), pp. 213-230

  3. The situation of deaf education in Chile

    Deaf People Around the World: Educational and Social Perspectives (Gallaudet University Press), pp. 302-316