Educación-Centro Formación Profesor
Facultad
Universidad de Deusto
Bilbao, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Deusto (15)
2023
-
University students’ strategies and criteria during self-assessment: instructor’s feedback, rubrics, and year level effects
European Journal of Psychology of Education, Vol. 38, Núm. 3, pp. 1031-1051
2022
-
Assessment design decisions in practice: Profile identification in approaches to assessment design
Assessment and Evaluation in Higher Education, Vol. 47, Núm. 4, pp. 606-621
2021
-
Assessment from a disciplinary approach: design and implementation in three undergraduate programmes
Assessment in Education: Principles, Policy and Practice, Vol. 28, Núm. 5-6, pp. 703-723
-
Health-Related Quality of Life and Cumulative Psychosocial Risks in Adolescents
Youth and Society, Vol. 53, Núm. 4, pp. 636-653
-
Learning strategies and self-regulation in context: how higher education students approach different courses, assessments, and challenges
European Journal of Psychology of Education, Vol. 36, Núm. 2, pp. 533-550
2020
-
A Transitional Year Level to Higher Education: Challenges, Experiences and Self-regulatory Strategies during the Final Year of the University Preparatory Level
ESE: Estudios sobre educación., Núm. 39, pp. 109-133
-
De las congregaciones marianas del siglo XVI al aprendizaje-servicio: la educacionalización de la filantropía en las universidades de los jesuitas
De la teoría a la práctica en el compromiso cívico (Octaedro), pp. 39-56
2019
-
Content and source analysis of popular tweets following a recent case of diphtheria in Spain
European Journal of Public Health, Vol. 29, Núm. 1, pp. 117-122
2018
-
Jesuits and education in Spain after the Second Vatican Council: theological renewal and pedagogical innovation
International Studies in Catholic Education, Vol. 10, Núm. 2, pp. 119-131
2017
-
Las teorías de la desescolarización y su continuidad en la pedagogía líquida del siglo XXI
Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 20, Núm. 1, pp. 37-56
-
Tres lecturas de John Dewey desde las Teorías de la Desescolarización
Crónica: revista científico profesional de la pedagogía y psicopedagogía, Núm. 2, pp. 25-37
2016
-
In Defense of the School: A Public Issue
Educational Theory, Vol. 66, Núm. 4, pp. 567-573
-
La crítica tardía de Iván Illich a La sociedad desescolarizada: “Estaba ladrando al árbol equivocado"
Entramados: educación y sociedad, Núm. 3, pp. 65-81
-
Monsignor ivan illich's critique of the institutional church, 1960-1966
Journal of Ecclesiastical History, Vol. 67, Núm. 3, pp. 568-586
2012
-
Ivan illich's late critique of deschooling society: "I was largely barking up the wrong tree"
Educational Theory, Vol. 62, Núm. 5, pp. 573-592