Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Deusto (15)

2022

  1. Assessment design decisions in practice: Profile identification in approaches to assessment design

    Assessment and Evaluation in Higher Education, Vol. 47, Núm. 4, pp. 606-621

2021

  1. Assessment from a disciplinary approach: design and implementation in three undergraduate programmes

    Assessment in Education: Principles, Policy and Practice, Vol. 28, Núm. 5-6, pp. 703-723

  2. Health-Related Quality of Life and Cumulative Psychosocial Risks in Adolescents

    Youth and Society, Vol. 53, Núm. 4, pp. 636-653

  3. Learning strategies and self-regulation in context: how higher education students approach different courses, assessments, and challenges

    European Journal of Psychology of Education, Vol. 36, Núm. 2, pp. 533-550

2019

  1. Content and source analysis of popular tweets following a recent case of diphtheria in Spain

    European Journal of Public Health, Vol. 29, Núm. 1, pp. 117-122

2018

  1. Jesuits and education in Spain after the Second Vatican Council: theological renewal and pedagogical innovation

    International Studies in Catholic Education, Vol. 10, Núm. 2, pp. 119-131

2017

  1. Las teorías de la desescolarización y su continuidad en la pedagogía líquida del siglo XXI

    Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 20, Núm. 1, pp. 37-56

  2. Tres lecturas de John Dewey desde las Teorías de la Desescolarización

    Crónica: revista científico profesional de la pedagogía y psicopedagogía, Núm. 2, pp. 25-37

2016

  1. In Defense of the School: A Public Issue

    Educational Theory, Vol. 66, Núm. 4, pp. 567-573

  2. La crítica tardía de Iván Illich a La sociedad desescolarizada: “Estaba ladrando al árbol equivocado"

    Entramados: educación y sociedad, Núm. 3, pp. 65-81

  3. Monsignor ivan illich's critique of the institutional church, 1960-1966

    Journal of Ecclesiastical History, Vol. 67, Núm. 3, pp. 568-586