Educación-Centro Formación Profesor
Facultad
Universidad Internacional de La Rioja
Logroño, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Internacional de La Rioja (132)
2024
-
Editorial
Revista española de pedagogía, Vol. 82, Núm. 287, pp. 3-4
-
Improvement in the EFL Learning Process in VET Studies. A Structural Equations Model of Affective Variables: English Language Anxiety, Willingness to Communicate and Self-efficacy in English
LEARN Journal: Language Education and Acquisition Research Network, Vol. 17, Núm. 1, pp. 759-788
-
La labor docente vista por el profesorado
Qué sabemos sobre el profesorado: políticas, evidencias y perspectivas de futuro (Narcea), pp. 211-243
-
Sobre la Universidad: ideas y reflexiones circunspectas
Ideas y propuestas para pensar la universidad en tiempos de incertidumbre (Octaedro), pp. 3-4
-
The complexity of ethical assessment: Interdisciplinary challenge for character education
Nursing Ethics, Vol. 31, Núm. 1, pp. 65-78
-
Validación española de la Escala de Detección de altas capacidades, «Gifted Rating Scales 2 (GRS 2-S) School Form», para profesores
ESE: Estudios sobre educación., Núm. 46, pp. 33-55
2023
-
Ansiedad y Depresión en una Muestra de Músicos Militares y Civiles
Ansiedad y Estrés, Vol. 29, Núm. 2, pp. 124-129
-
Ansiedad y Depresión en una muestra de músicos militares y civilles
Ansiedad y estrés, Vol. 29, Núm. 2, pp. 124-129
-
Digital Competences in Teacher Training and Music Education via Service Learning: A Mixed-Method Research Project
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 5
-
Digitalization in Vulnerable Populations: A Systematic Review in Latin America
Social Indicators Research, Vol. 170, Núm. 3, pp. 1183-1207
-
Multivariate Base Rates of Low Score on Neuropsychological Tests of Individuals with Coca Paste Use Disorder
Archives of clinical neuropsychology : the official journal of the National Academy of Neuropsychologists, Vol. 38, Núm. 5, pp. 793-802
-
Music and facial emotion recognition and its relationship with alexithymia
Psychology of Music, Vol. 51, Núm. 1, pp. 259-273
-
The effect of assessment procedures in the development of competences during initial teacher education: A systematic review
JOTSE, Vol. 13, Núm. 3, pp. 807-822
-
Validez de Constructo de la Escala de Detección de Alumnado con Altas Capacidades para Profesores de Educación Infantil, Gifted Rating Scales (GRS2-P), en una muestra española
Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa, Vol. 29, Núm. 2
-
Validez de Constructo de la Escala de Detección de alumnos con Altas Capacidades para Padres, (GRS 2), en España
Revista de educación, Núm. 402, pp. 55-84
2022
-
Assessment of executive functions as a measure of impairments in everyday functioning in persons with HIV
Psychology, Health and Medicine, Vol. 27, Núm. 7, pp. 1443-1449
-
Percepción de los estudiantes en el dominio de las competencias necesarias para realizar un Trabajo Fin de Estudios: una perspectiva diferencial entre los estudiantes de Grado y Máster
Experiencias innovadoras y desarrollo de competencias docentes en educación ante el horizonte 2030 (Dykinson), pp. 829-851
-
Revisión sistemática integrativa del Trabajo Fin de Grado: aspectos contextuales y pedagógicos
Revista complutense de educación, Vol. 33, Núm. 3, pp. 543-553
-
Reward sensitivity and hazardous alcohol consumption in women: The parallel mediation effect of self-control and impulsivity traits
Substance Abuse, Vol. 43, Núm. 1, pp. 1333-1340
-
Self-Concept and Academic Achievement in Primary School: A Predictive Study
International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology, Vol. 10, Núm. 4, pp. 1057-1073