Capítols de llibre (22) Publicacions en què ha participat algun/a investigador/a

2022

  1. A Simple Rewrite System for the Normalization of Linear Temporal Logic

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics) (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 208-227

  2. A bibliometrics and text analytics review of games and gamification in education

    Handbook of Research on the Influence and Effectiveness of Gamification in Education (IGI Global), pp. 23-45

  3. A macro-scale MOOC analysis of the socioeconomic status of learners and their learning outcomes

    Socioeconomic Inclusion During an Era of Online Education (IGI Global), pp. 1-22

  4. An efficient lightweight speck technique for edge-IoT-based smart healthcare systems

    5G IoT and Edge Computing for Smart Healthcare (Elsevier), pp. 139-162

  5. Automated Reasoning Tools with GeoGebra: What Are They? What Are They Good For?

    Mathematics education in the age of Artificial Intelligence: How Artificial Intelligence can serve mathematical human learning (Springer Suiza), pp. 23-44

  6. Capacidades avanzadas de simulación y evaluación en Cyber Ranges con elementos de gamificación

    Investigación en Ciberseguridad Actas de las VII Jornadas Nacionales (7º.2022.Bilbao) (Fundación Tecnalia Research and Innovation), pp. 55-62

  7. Classification System to Detect Diseases in Apples by Using a Convolutional Neural Network

    Studies in Systems, Decision and Control (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 331-340

  8. CoreWarUCM: un torneo de programación de virus como apoyo en la adquisición de competencias específicas y potenciador de las competencias transversales del estudiante

    Jornada «Aprendizaje Eficaz con TIC en la UCM» (Universidad Complutense de Madrid), pp. 607-616

  9. Development of an Android Application to Carry Out Tourist Visits in Madrid as a Value-Added Service

    Lecture Notes on Data Engineering and Communications Technologies (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 409-420

  10. La crítica del currículum y de los manuales para el desarrollo de las competencias en la formación del profesorado: El caso de la historia del presente en España

    La educación globalizada: experiencias e investigaciones (Dykinson), pp. 124-132

  11. Las múltiples caras del algoritmo

    Lecciones inaugurales (Departamento de Branding, Publicidad y Comunicación Estratégica), pp. 81-106

  12. LearnSQL: un juez para el aprendizaje de las bases de datos

    Jornada «Aprendizaje Eficaz con TIC en la UCM» (Universidad Complutense de Madrid), pp. 277-288

  13. N-gram-driven word level recombination: Exploring a search space of metrically valid verse

    Computational Stylistics in Poetry, Prose, and Drama (De Gruyter), pp. 203-221

  14. Natural computing and unsupervised learning methods in smart healthcare data-centric operations

    Cognitive and Soft Computing Techniques for the Analysis of Healthcare Data (Elsevier), pp. 165-190

  15. On Training Set Selection in Spatial Deep Learning

    Springer Optimization and Its Applications (Springer), pp. 327-339

  16. Prólogo de Jorge Jesús Gómez Sanz, vicerrector de Tecnología y Sostenibilidad

    Trabajos en sostenibilidad y resiliencia socio-ecológica en la Universidad Complutense de Madrid (Ediciones Complutense), pp. 13-16

  17. Some roots and paths in the fractional calculus developing environment

    Fractional Order Systems and Applications in Engineering (Elsevier), pp. 109-132

  18. Tecnologías y aplicaciones en el contexto de un smart campus

    Trabajos en sostenibilidad y resiliencia socio-ecológica en la Universidad Complutense de Madrid (Ediciones Complutense), pp. 65-89

  19. VITAL EMO: THE BOREDOM DETECTOR WITH A MACHINE LEARNING PERSPECTIVE

    ENSEÑANZA Y APRENDIZAJE DIGITALES: AVANCES EN TRIC (Fragua)

  20. Virtual Reality for Teacher Training

    Methodologies and Use Cases on Extended Reality for Training and Education, pp. 21-47