La imagen de la mujer en la prensa deportiva digitalanálisis de las portadas de marca.com y as.com

  1. Mayoral Sánchez, Javier
  2. Agudiez Calvo, María del Pinar
Livre:
La ética de la comunicación a comienzos del siglo XXI: (libro de actas del I Congreso Internacional de Ética de la Comunicación), Facultad de Comunicación 29, 30 y 31 de marzo de 2011
  1. Suárez-Villegas, Juan-Carlos (coord.)

Éditorial: Sevilla : Ed. Edufora. Editorial Mad S.L., 2011

ISBN: 978-84-676-5833-0

Année de publication: 2011

Pages: 154-170

Type: Chapitre d'ouvrage

Résumé

This research has examined the use of the image of women on the covers of the two major online newspapers in Spain. In both papers (marca.com and as.com) women appear very rarely -only 1.89% of the case-, in relation to sports. Most often, your image appears associated with sexual connotations. So the woman who appealed to in these pages is a mere claim, simply a passive object in which only values her sexual attractiveness.