Lo que de verdad hay en los titulares de prensa

  1. Carlos Lozano Ascencio
  2. José Luis Piñuel Raigada
  3. Juan Antonio Gaitán Moya
Liburua:
La Comunicación Social, en estado crítico. Entre el mercado y la comunicación para la libertad: actas del II Congreso Internacional Latina de Comunicación Social
  1. José Manuel Pestano Rodríguez (coord.)
  2. Samuel Toledano Buendía (coord.)
  3. Alberto Isaac Ardèvol Abreu (coord.)
  4. Ciro Enrique Hernández Rodríguez (coord.)

Argitaletxea: Sociedad Latina de Comunicación Social

ISBN: 978-84-938428-0-2

Argitalpen urtea: 2010

Orrialdeak: 25

Biltzarra: Congreso Internacional Latina de Comunicación Social (2. 2010. La Laguna)

Mota: Biltzar ekarpena

Laburpena

We analyze the self-references to communication issues in seven Spanish newspapers nationwide distribution. The press referred to the true or what is true about communication as a way of making the speech but also media construction of social reality. Analysis of the headlines can observe key thematic and logical premises of this truth media imposed by the hegemonic discourse of the media.