Bloggers y su influencia en la imagen de una marca

  1. García Guardia, María Luisa
  2. Núñez Gómez, Patricia
Revue:
Icono14

ISSN: 1697-8293

Année de publication: 2009

Titre de la publication: Nativos digitales.

Volumen: 7

Número: 1

Type: Article

D'autres publications dans: Icono14

Résumé

In the heart of the discussion and current practices is the hypothesis about communication in two levels: opinion leaders and the so-called followers. In the area of persuasive communication, the importance of this kind of dual communication when evaluating the effects on the consumer�s decision, is accepted. The so-called bloggers have turned into a tool for a new communication worth to be studied, considering its relevance in the communi-cation field, and more specifically, its power to construct or modify both the brand image, and the business world interactions.

Références bibliographiques

  • ALET, J. (2007) Marketing directo e interactivo, campañas efectivas con sus clientes, Esic, Madrid.
  • AAVV.(2006) Blogs. Esic, Madrid.
  • BARAYBAR, A. (2007) La innovación en las empresas de comunicación y RR.PP. en la cultura 2.0 Rev Creatividad y Sociedad.Octubre 2007
  • BLOOD, R. (2000) Universo del weblog: consejos prácticos, Barcelona, Ediciones Gestión.
  • CAMPOS FREIRE, F. Las redes sociales trastocan los modelos de los medios de comunicación tradicionales, en Revista Latina de Comunicación Social, 63, páginas 287 a 293. La Laguna (Tenerife),Universidad de la Laguna
  • CEREZO, J. M. (2006) La blogosfera hispana: pioneros de la cultura digital, Fundación France Telecom España.
  • FUMERO, A. (2007) Antoniofumero.blogspot.com
  • ROJAS, O. I., Y OTROS (2005) Blogs: La conversiación en Internet que está revolucinando, Madrid, ESIC.
  • ORIHUELA,J.L.(2005) eCuaderno http://www.ecuaderno.com
  • SCHROEDER, D. (2004) Ideales,psicoanálisis y nuevas formas de subjetivación: una encrucijada interdisciplinaria, en Congreso de Psicoanálisis.XIII, Montevideo.
  • ZED DIGITAL.(2007) Estudio sobre usos, percepciones y tendencias de la blogosfera en España, Madrid.