Redes de participación e intercambios en la radio públicalos podcasting

  1. González Conde, María Julia
  2. Salgado Santamaría, Carmen
Journal:
Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación

ISSN: 1134-3478

Year of publication: 2009

Issue Title: Nuevas formas de comunicación: cibermedios y medios móviles

Issue: 33

Pages: 45-54

Type: Article

DOI: 10.3916/C33-2009-02-004 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDialnet editor

More publications in: Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación

Abstract

The development of podcasting as an additional system of cyberradio stimulates the appearance of networks of participation and communicative interchanges of social interest, and has numerous advantages over conventional radio practices. The spreading of podcasts through public radio situates it within the process of technological convergence and in an Information and Knowledge society which is able to offer different services within reach of all citizens. Only the introduction of new contents and services that contribute added value to the existing ones and satisfy the needs of users will make this system profitable.

Bibliographic References

  • Bustamante, E. (2002). La publicidad en el universo de las industrias culturales, en El activo del español. Congreso de Valladolid; noviembre.
  • Casasús, J.M. & N. Ladèvèze, L. (1991). Estilo y géneros periodísticos. Barcelona: Ariel.
  • Cebrián Herreros, M. (2008). La radio en Internet. Buenos Aires: Crujía.
  • Consejo para la Reforma de los Medios de Comunicación de titularidad del Estado: Informe para la Reforma de los Medios Públicos de Titularidad Estatal, Madrid, 2005
  • Diezhandino, P. (1994). Periodismo de servicio. Barcelona: Bosch.
  • Flores, J.; Cebrián, M. & Esteve, F. (2008). Blogalaxia y periodismo en la Red. Estudios, análisis y reflexiones. Madrid: Fragua.
  • Manfredi, J.L. (2006). Las estrategias de la BBC y de RTVE. Telos, 68; 45-51.
  • Peñafiel, C. & López Vidales, N. (2002). Claves para la era digital. Evolución hacia nuevos medios, nuevos lenguajes y nuevos servicios. Bilbao: Universidad del País Vasco.
  • Toral, G. & Murelaga, J. (2008). Radio fórmula 2.0: Radios personales, la nueva sinfonía radiofónica, en López Vidales, N. (Ed.). Medios de comunicación, tecnología y entretenimiento: Un futuro conectado. Barcelona: Laerte; 31-41.