La educación artística y la formación del profesorado en secundaria
-
1
Universidad Complutense de Madrid
info
ISSN: 1139-613X
Any de publicació: 2004
Número: 7
Pàgines: 45-62
Tipus: Article
Altres publicacions en: Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación
Resum
This article takes over the subjet of the teachers training in the field of Artistic Education at the Secondary Schools, advances the reforms in the Course of Pedagogic Aptitude (CPA), and a proposal for the Tittle of Didactic Specialitation (TDS) observed in such a amenament
Referències bibliogràfiques
- BEYER, L. y LISTÓN, D. (2000). El curriculum en conflicto. Madrid: Akal.
- CALAF, R., NAVARRO, A. y SAMANIEGO, J. (2000). Ver y comprender el arte del siglo XX. Madrid: Síntesis.
- COROMINAS, A. (1994). La comunicación audiovisual y su integración en el curriculum. Barcelona: Grao.
- EISNER, E. (1992). La incomprendida función de las artes en el desarrollo humano. Revista Española de Pedagogía. NO19LPP.15-33.
- EISNER, E. (1995). Educar la visión artística. Barcelona: Paidós.
- FERNANDEZ, F. Y MARTÍNEZ, J. (2000). Manual básico de lenguaje y narrativa audiovisual. Barcelona: Paidós.
- GARDNER, H. (1994). Educación artística y desarrollo humano. Barcelona: Paidós.
- GRAEME CHALMERS, F. (2003). Arte, Educación y Diversidad cultural. Barcelona: Paidós.
- LAZOTTI, L. (1994). Educación Plástica y Visual. Madrid: MEC y Mare Nostrum.
- MACEDA, P. (1994). La educación ante los grandes cambios culturales. Madrid: Euroliceo.
- MIRZOEFF, N. (2003). Una introducción a la cultura visual. Barcelona: Paidós.
- PARSONS, M.J.(2003). Cómo entendemos el Arte. Barcelona: Paidós.
- TRAFI, L. (1999). Construir miradas desde la historia social del arte. Guías Praxis para el profesorado. Plástica y Visual. Barcelona: CISS-PRAXIS.