La actividad informativa en los medios digitales: ¿Sobrevivirán los periódicos impresos sin publicidad?

  1. Marcos Recio, Juan Carlos 1
  2. García-Alonso Montoya, Pedro 1
  3. Parra Valcarce, David 1
  1. 1 Universidad Complutense de Madrid
    info

    Universidad Complutense de Madrid

    Madrid, España

    ROR 02p0gd045

Revue:
Estudios sobre el mensaje periodístico

ISSN: 1988-2696

Année de publication: 2014

Número: 20

Pages: 177-194

Type: Article

DOI: 10.5209/REV_ESMP.2014.V20.N1.45226 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAccès ouvert editor

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Résumé

This crisis has accelerated printed press’ process to become online. ICT have transformed the information system both economically and productively. The dramatic decline in advertising revenues shakes thebusiness model followed so far by media companies. We need new ways of financing, to allowe mediasurvive. There are cases of new systems adopted for information activity to obtain profitability: fromcrowdfunding to ecommerce, supported in media audiences. All this makes us questionthe future of the media, in the way as they have been understood as information companies untill now.

Information sur le financement

Este artículo, del Grupo de Investigación y Análisis de Internet en el Periodismo de la Universidad Complutense de Madrid (GIAIPUCM), forma parte del proyecto de investigación “Su pervivencia del periodismo en la era postdigital”, financiado por el Ministerio de Ciencia e Innovación, a través del Plan Nacional de I+D+i.

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