Entre tú y yo. Otra forma de hacer entrevistas: una experiencia radiofónica universitaria

  1. María Luisa Sánchez Calero
Revista:
Ambitos: Revista internacional de comunicación

ISSN: 1988-5733 1139-1979

Any de publicació: 2014

Número: 27

Pàgines: 11-20

Tipus: Article

Altres publicacions en: Ambitos: Revista internacional de comunicación

Resum

Technological advances have appeared in the field of information and communication, promoting the emergence of new audiovisual platforms. The adjusting of the Spanish University system to the European Higher Education Area (EHEA) has driven to the incorporation of new teaching methods to fit the university European Credit Transfer System (ECTS). One of the initiatives for student learning in the approach to the EHEA, is “Between you and me: another way of doing interviews,” radio programme of the Sciences Information. This channel promotes the education and training on interview´s matter in the radio format.

Referències bibliogràfiques

  • CABRERO, J.; LLORENTE, C. & PUENTES, A. (2009): La satisfacción de los estudiantes en red en la formación semipresencial. Comunicar, nº 35, pp. 149-157. (DOI: 10.3916/C35-2010-03-05)
  • CODINA, L. (2009): Ciencia 2.0: Redes sociales y aplicaciones en línea para académicos. Hipertext.net, 7.
  • FLORES, J.M. (2009). Nuevos modelos de comunicación, perfiles y tendencias en las redes sociales. Comunicar, nº 33, XVII, pp.73-81.
  • GARCÍA GALINDO, J.A. (1995 ): Innovación educativa en la Universidad: investigación y experiencias para mejorar la calidad de la enseñanza. Málaga, Universidad de Málaga.
  • GIL-DE-ZÚÑIGA, H., JUNG, N. & VALENZUELA, S. (2012): Social Media Use for News and Individuals Social Capital, Civic Enga -gement and Political Participation. Journal of Computer-Mediated Communication 17, 319-336.
  • GÓMEZ-ESCALONILLA, G, SANTÍN M &. MATHIEU, G. La educación universitaria on-line en el Periodismo desde la visión del estudiante. Comunicar, nº 37 (DOI: 10.3916/C37-2011-02-07) pp.
  • GUTIÉRREZ, M. & PERONA, J.J. (2002): Teoría y técnica del lenguaje radiofónico. Barcelona: Bosch.
  • HANSEN, D.T. (2010): Cosmopolitanism and Education: A View from the Ground. Teachers College Record, 112(1), 1-30.
  • MARTÍNEZ-RODRIGO, E. & MARTA-LAZO, C. (2011): Jóvenes interactivos. Nuevos modos de comunicarse. La Coruña: Netbiblo.
  • PALOMO, B. (2008). Propuesta de un modelo virtual para la asignatura: Periodismo interactivo y Creación de medios digitales. En Análisis, 36; 183-195.
  • PERONA, J.J. (2009): Edu-webs radiofónicas: experiencias españolas de educación en medios. Comunicar, nº 33; pp. 107-114. (DOI: 10.3916/c33-2009-03-001)
  • PERONA, J.J. & BARBEITO, M.L. (2007): Modalidades educativas de la radio en la era digital. Icono 14, 9 (www.icono14.net/revista/ núm. 9/ artículos/08.pdf) (24-09-08).
  • RHEINGOLD, H. (2002): Multitudes inteligentes. La próxima revolución social. Barcelona: Gedisa
  • SANGRÀ, A. (2008). La integració de les TIC a La universitat: models, problemes i reptes. Tarragona: Universitat Rovira i Virgili.
  • SANTÍN, M. (2009). La enseñanza on-line en el ámbito de la comunicación en España. Felafacs: XIII Encuentro Latinoamericano de Facultades de Comunicación Social. (www.dialogosfelafacs.net/ -descargas/APP_EJE2_Espana%20-%20Marina%20Santin.pdf) (14-01-2011).
  • WILLSON, M. (2010): Technology, Networks and Communities Information, Communication & Society, 13(5), 747-764. (DOI: 10. 1080/13691180903271572).