La importancia de la audiencia en diferido en el reparto del poder entre las cadenas generalistas y temáticas en España

  1. Gallardo-Camacho, Jorge 1
  2. Sierra Sánchez, Javier 1
  1. 1 Universidad Camilo José Cela
    info

    Universidad Camilo José Cela

    Villanueva de la Cañada, España

    ROR https://ror.org/03f6h9044

Revista:
Prisma Social: revista de investigación social

ISSN: 1989-3469

Any de publicació: 2017

Títol de l'exemplar: Ciudadanía Digital y Open Data Access

Número: 18

Pàgines: 172-191

Tipus: Article

Altres publicacions en: Prisma Social: revista de investigación social

Resum

We will focuse on the new way of participation of the audience with the timeshift consumption of the programs broadcast in the traditional television. In a context where viewers consume more content after being broadcast, we will analyze the timeshift audience to determine if generalist television loses power in favor of thematic television (pay- TV and open-air TV). Therefore, we propose two hypotheses: H1 ensures that television programs broadcast in thematic channels generate a higher timeshift audience; H2 says that the television programs broadcast on the thematic channels have a higher increase of their audience. In order to prove both hypotheses we will analyze the top 10 list of the programs of television most watched each day during one month (reaching a sample of 300 programs). We will conclude that the thematic television programs get a porcentual increment of their timeshift audience much higher than the generalist. Thus, thematic television gets a representativity above that which would correspond to it according to its share in the traditional market.

Informació de finançament

El presente texto nace en el marco del proyecto de investigación INFO 3.0 con la financiación de la IV Convocatoria de Ayudas a la investigación competitiva del Vicerrectorado de Investigación de la Universidad Camilo José Cela.

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