Estudio del eslogan. Origen, propiedades y tipología

  1. Eguizábal, Raúl 1
  1. 1 Universidad Complutense de Madrid
    info

    Universidad Complutense de Madrid

    Madrid, España

    ROR 02p0gd045

Revista:
Pensar la publicidad: revista internacional de investigaciones publicitarias

ISSN: 1887-8598 1989-5143

Ano de publicación: 2017

Número: 11

Páxinas: 15-32

Tipo: Artigo

DOI: 10.5209/PEPU.56391 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso aberto editor

Outras publicacións en: Pensar la publicidad: revista internacional de investigaciones publicitarias

Obxectivos de Desenvolvemento Sustentable

Resumo

This article is the first part of a comprehensive study on the slogan, very used in the commercial and political communication verbal formula, and proven. The interest of their knowledge lies in the breadth and diversity of the areas in which is used, in its controversial character, its strength perlocutiva and that it has given rise to very relevant expressions, strongly anchored in the social imaginary, which form part of the Repertoire of our ideology, our cultural heritage and our collective memory. Their study will be done from the perspective of communication, advertising, the rhetoric and the language.

Referencias bibliográficas

  • Barthes, R. (1964) Elementos de semiología. Madrid. Alberto Corazón. 1971.
  • Campaña (1988) Textos fuera de contexto. Separata de la revista Campaña Nº 323. 1-15 Abril.
  • Ehmer, H. K. (1971) Miseria de la comunicación visual. Barcelona. Gustav Gili. 1977
  • Flores, A. (1968) La sociedad de 1850. Madrid. Alianza, 1968.
  • Freud, S. (1966) El chiste y su relación con el inconsciente. Madrid. Alianza, 1969.
  • Haas, C.R. (1965) Teoría, técnica y práctica de la publicidad. Madrid. Rialp. 1971
  • Jakobson, R. (1963) Ensayos de lingüística general. Barcelona, Seix Barral. 1975
  • Poe, E. A. (1953) Ensayos y críticas. Madrid. Alianza, 1973
  • Reboul, O. (1975) El poder del slogan. Valencia. Fernando Torres. 1978