Los clubs de suscriptores como nuevo modelo de financiación de la prensa española
- José-Vicente García-Santamaría 1
- María-José Pérez-Serrano 2
- Lidia Maestro-Espínola 3
-
1
Universidad Carlos III de Madrid
info
-
2
Universidad Complutense de Madrid
info
-
3
Universidad Internacional de La Rioja
info
ISSN: 1386-6710, 1699-2407
Año de publicación: 2016
Título del ejemplar: Metamedios y audiencias
Volumen: 25
Número: 3
Páginas: 395-403
Tipo: Artículo
Otras publicaciones en: El profesional de la información
Resumen
Until 2014, and setting aside some unsuccessful experiences, there had not been a successful implementation of a pay wall in a major Spanish newspaper, but beginning in 2014 newspaper executives opted to create affinity clubs following strategies that had already been implemented in similar Latin American newspapers like La nación of Buenos Aires and El mercurio of Santiago de Chile. As in most countries where this strategy has been successful, it addresses the loyalty of its print and digital consumers by organizing clubs and offering exclusive benefits on a wide array of products for a monthly fee.
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