El cine de acción de John McTiernanautoria en la planificación y los movimientos de cámara

  1. José Rodríguez Terceño 1
  2. Juan Enrique Gonzálvez Vallés 2
  3. David Caldevilla Domínguez 1
  1. 1 Universidad Complutense de Madrid, España
  2. 2 Universidad San Pablo CEU, España
Revista:
Opción: Revista de Ciencias Humanas y Sociales

ISSN: 1012-1587

Ano de publicación: 2016

Número: 81

Páxinas: 12-26

Tipo: Artigo

Outras publicacións en: Opción: Revista de Ciencias Humanas y Sociales

Resumo

We take the recent defense and publication of José Rodríguez Terceño’s doctoral thesis The authorial signature in John McTiernan’s cinema: stylemes, treatment of the action genre and ideal spectator (Universidad Complutense de Madrid, España) for, from this, dig a little deeper into the audiovisual narrative film studying and analyzing in detail a formal appeal or styleme as is, or are, the camera movements to realize how personal and unique, easily identifiable and traceable use, and so imitable, is one of the central pillars on which author's signature of American director John McTiernan is structured.