Conocimiento profesional y epistemología de los profesores, IIestudios empíricos y conclusiones

  1. Porlán Ariza, Rafael 12
  2. Rivero García, Ana 1
  3. Martín del Pozo, Rosa
  1. 1 Universidad de Sevilla
    info

    Universidad de Sevilla

    Sevilla, España

    ROR https://ror.org/03yxnpp24

  2. 2 Universidad Complutense de Madrid
    info

    Universidad Complutense de Madrid

    Madrid, España

    ROR 02p0gd045

Revista:
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas

ISSN: 0212-4521 2174-6486

Año de publicación: 1998

Volumen: 16

Número: 2

Páginas: 271-288

Tipo: Artículo

DOI: 10.5565/REV/ENSCIENCIAS.4131 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDDD editor

Otras publicaciones en: Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas

Resumen

In a previous paper we discuss the theoretic and methodological framework which we have considered for studying the professional knowledge of the teachers. In this paper we present a review of some empirical studies with significance to the analysis of the scientific and didactic conceptions of the teachers. We also present a synthesis of the data obtained by the authors of these studies as well as of the most important conclusions.

Información de financiación

Esta publicación es resultado parcial del proyecto PB94-1449 financiado por la DGICYT.

Financiadores

  • DGICYT Spain
    • PB94-1449