Conocimiento profesional y epistemología de los profesores, IIestudios empíricos y conclusiones
- Porlán Ariza, Rafael 12
- Rivero García, Ana 1
- Martín del Pozo, Rosa
-
1
Universidad de Sevilla
info
-
2
Universidad Complutense de Madrid
info
ISSN: 0212-4521, 2174-6486
Año de publicación: 1998
Volumen: 16
Número: 2
Páginas: 271-288
Tipo: Artículo
Otras publicaciones en: Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas
Resumen
In a previous paper we discuss the theoretic and methodological framework which we have considered for studying the professional knowledge of the teachers. In this paper we present a review of some empirical studies with significance to the analysis of the scientific and didactic conceptions of the teachers. We also present a synthesis of the data obtained by the authors of these studies as well as of the most important conclusions.
Información de financiación
Esta publicación es resultado parcial del proyecto PB94-1449 financiado por la DGICYT.Financiadores
-
DGICYT
Spain
- PB94-1449