La Guía PAFiC: Una alternativa de intervención educativa para promover la actividad física en las chicas

  1. Fernández García, Emilia
Revista:
Tándem: Didáctica de la educación física

ISSN: 1577-0834

Año de publicación: 2013

Número: 41

Páginas: 14-21

Tipo: Artículo

Otras publicaciones en: Tándem: Didáctica de la educación física

Referencias bibliográficas

  • BIDDLE, S., y otros (2005): Increasing Demand for Sport and Physical Activity for Girls. Edimburgo. Sportscotland.
  • BLÁNDEZ, J.; FERNÁNDEZ GARCÍA, E.; SIERRA, M.A. (2007): «Estereotipos de género, actividad física y escuela: La perspectiva del alumnado». Profesorado. Revista de curriculum y formación del profesorado, vol. 11(2), pp. 1-21.
  • CHEYPATOR-THOMSON, J.R.; YOU, J.A.; HARDIN, B. (2000): «Issues and Perspectives on Gender in Physical Education». Women in Sport & Physical Activity Journal, vol. 9(2), pp. 99-106.
  • CURRIE, C., y otros (2008): Inequalities in young people’s health. Health Behaviour in Schoolaged Children. International report from the 2005/2006 survey. Copenhague. World Health Organization. Regional Office for Europe.
  • DERRY, J.A.; PHILLIPS, D.A. (2004): «Comparisons of selected student and teacher variables in all-girls and coeducational physical education in all-girls and coeducational physical education environments». Physical Educator, vol. 61(1), pp. 23-34.
  • FELTON, G., y otros (2005): «Promoting physical activity in girls: a case study of one school’s success». Journal of School Health, vol. 75(2), pp. 57-62.
  • FERNÁNDEZ GARCÍA, E., y otros (2008): Estudio de los estereotipos de género vinculados con la actividad física y el deporte en los centros docentes de educación primaria y secundaria. Evolución y vigencia. Diseño de un programa integral de acción educativa. Madrid. Instituto de la Mujer. Ministerio de Asuntos Sociales.
  • FERNÁNDEZ GARCÍA, E. (2010): Guía PAFiC para la Promoción de la Actividad Física en Chicas [en línea]. Madrid. Consejo Superior de Deportes / Instituto de la Mujer del Ministerio de Igualdad. Disponible en <www.csd.gob.es/mujerydeporte>
  • FOSTER, C., y otros (2005): Understanding participation in sport: A systematic review. Londres. Sport England.
  • FRASER-THOMAS, J.; BEAUDOIN, C. (2004): «Girl’s Appreciation of New Physical Education Curriculum Classes». Avanté, vol. 10(2), pp. 45-56.
  • GIBBONS, S.L.; HUMBERT, L. (2008): «What are Middle-school Girls Looking for in Physical Education?». Canadian Journal of Education, vol 31(1), pp. 167-186.
  • HILL, G.; CLEVEN, B. (2005): «A comparison of 9th grade male and female physical education activities preferences and support for coeducational groupings». Physical Educator, vol. 62(4), pp. 187-197.
  • HUDDLESTON, S.; MERTESDORF, J.; ARAKI, K. (2002): «Physical activity behavior and attitudes toward involvement among physical education, health, and leisure services pre-professionals». College Student Journal, vol. 36, pp. 555-573.
  • KING, A.C., y otros (2002): «Theoretical Approaches to the Promotion of Physical Activity». American Journal of Preventive Medicine, vol. 23(2S), pp. 15-25.
  • KIRK, D. (2012): Empowering girls and women through physical education and sport. Bangkok. Unesco.
  • PRUSAK, K.A. (2004): «The effects of choice on the motivation of adolescent girls in physical education». Journal of teaching in physical education, vol. 23, pp. 19-29.
  • STOKOLS, D. (1992): «Establishing and maintaining healthy environments. Toward a Social Ecology of Health Promotion». American Psychologist, vol. 47(1), pp. 6-22.
  • WALLHEAD, T.L.; NTOUMANIS, N. (2004): «Effects of a sport education intervention on students’ motivational responses in physical education». Journal of Teaching in Physical Education, vol. 23, pp. 4-18