Informática educativa y educación en informática

  1. SIERRA-RODRÍGUEZ, José Luis 1
  2. GARCÍA PEÑALVO, Francisco José 2
  1. 1 Universidad Complutense de Madrid
    info

    Universidad Complutense de Madrid

    Madrid, España

    ROR 02p0gd045

  2. 2 Universidad de Salamanca
    info

    Universidad de Salamanca

    Salamanca, España

    ROR https://ror.org/02f40zc51

Journal:
Education in the knowledge society (EKS)

ISSN: 2444-8729 1138-9737

Year of publication: 2015

Volume: 16

Issue: 4

Pages: 25-31

Type: Article

DOI: 10.14201/EKS20151642531 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openOpen access editor

More publications in: Education in the knowledge society (EKS)

Sustainable development goals

Abstract

Selection of the extended papers related to Computers in Education and Computer Science Education topics presented at the sixteenth edition of the International Symposium on Computers in Education (SIIE 2014), held between 12 and 14 November 2014 in Logroño, La Ri-oja, Spain.

Bibliographic References

  • Compañ-Rosique, P., Molina-Carmona, R., Satorre-Cuerda, R., & Llorens-Largo, F. (2015). Teaching as a fractal: From experience to model. Education in the Knowledge Society, 16(4), 32-46.
  • http://dx.doi.org/10.14201/eks20151643246
  • Dodero, J. M., García-Peñalvo, F. J., González, C., Moreno-Ger, P., Redondo, M. Á., Sarasa, A., & Sierra, J. L. (2014). Development of E-Learning Solutions: Different Approaches, a Common Mission. IEEE Revista Iberoamericana de Tecnologías del Aprendizaje (IEEE RITA), 9(2), 72-80.
  • http://dx.doi.org/10.1109/RITA.2014.2317532
  • Dodero, J. M., García-Peñalvo, F. J., González, C., Moreno-Ger, P., Redondo, M. Á., Sarasa-Cabezuelo, A., & Sierra-Rodríguez, J. L. (2013). Desarrollo de Soluciones para E-Learning: Diferentes Enfoques, un Objetivo Común. VAEP-RITA, 1(2), 113-122.
  • Fidalgo Blanco, Á., García-Peñalvo, F. J., & Sein-Echaluce Lacleta, M. L. (2013). A methodology proposal for developing adaptive cMOOC. In F. J. García-Peñalvo (Ed.), Proceedings of the First International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality (TEEM’13) (pp. 553-558). New York, NY, USA: ACM.
  • http://dx.doi.org/10.1145/2536536.2536621
  • Fidalgo Blanco, Á., Sein-Echaluce Lacleta, M. L., Borrás Gené, O., & García-Peñalvo, F. J. (2014). Educación en abierto: Integración de un MOOC con una asignatura académica. Education in the Knowledge Society (formerly Revista Teoría de la Educación: Educación y Cultura en la Sociedad de la Información), 15(3), 233-255. Retrieved from http://campus.usal.es/~revistas_trabajo/index.php/revistatesi/article/view/12226/12571
  • Fidalgo Blanco, Á., Sein-Echaluce Lacleta, M. L., & García-Peñalvo, F. J. (2013). MOOC cooperativo. Una integración entre cMOOC y xMOOC. In Á. Fidalgo Blanco & M. L. Sein-Echaluce Lacleta (Eds.), Actas del
  • II Congreso Internacional sobre Aprendizaje, Innovación y Competitividad (CINAIC) (pp. 481-486). Madrid, Spain: Fundación General de la Universidad Politécnica de Madrid.
  • Fidalgo Blanco, Á., Sein-Echaluce Lacleta, M. L., & García-Peñalvo, F. J. (2015). Methodological Approach and Technological Framework to break the current limitations of MOOC model. Journal of Universal Computer Science, 21(5), 712-734.
  • García-Peñalvo, F. J., Fidalgo Blanco, Á., & Sein-Echaluce Lacleta, M. L. (2014). Tendencias en los MOOCs. Retrieved from http://gredos.usal.es/jspui/handle/10366/125093
  • García-Peñalvo, F. J., Sarasa Cabezuelo, A., & Sierra González, J. L. (2014). Innovating in the Engineering Processes: Engineering as a Means of Innovation. IEEE Revista Iberoamericana de Tecnologías del Aprendizaje (IEEE RITA), 9(4), 131-132.
  • http://dx.doi.org/10.1109/RITA.2014.2363004
  • García-Peñalvo, F. J., Sarasa Cabezuelo, A., & Sierra Rodríguez, J. L. (2014). Innovando en los Procesos de Ingeniería. Ingeniería como Medio de Innovación. VAEP-RITA, 2(1), 26-28.
  • López, C., Alonso, J. M., Marticorena, R., & Maudes, J. M. (2015). Uso de GitHub en el diseño de e-actividades para la refactorización del software. Education in the Knowledge Society, 16(4), 81-96.
  • http://dx.doi.org/10.14201/eks20151648196
  • Mazón, J. N., Lloret, E., Gómez, E., Aguilar, A., Mingot, I., Pérez, E., & Quereda, L. (2015). Reutilización de datos abiertos en el aprendizaje de diseño de bases de datos a través de proyectos. Education in the
  • Knowledge Society, 16(4), 63-80.
  • http://dx.doi.org/10.14201/eks20151646380
  • Moreno Oliver, V., & Hernández-Leo, D. (2015). Rubric-based tools to support the monitoring and assessment of Bachelor’s Final Projects. Education in the Knowledge Society, 16(4), 47-62.
  • http://dx.doi.org/10.14201/eks20151644762
  • SCOPEO. (2013). SCOPEO INFORME Nº2: MOOC: Estado de la situación actual, posibilidades, retos y futuro. Retrieved from Salamanca, Spain: http://scopeo.usal.es/wpcontent/uploads/2013/06/scopeoi002.pdf
  • Sierra Rodríguez, J. L., Dodero Beardo, J. M., & Burgos, D. (2014a). International Symposium on Computers in Education (SIIE), 2014. USA: IEEE.
  • Sierra Rodríguez, J. L., Dodero Beardo, J. M., & Burgos, D. (2014b). XVI Simposio Internacional de Informática Educativa (SIIE’14). Acceso masivo y universal para un aprendizaje a lo largo de la vida (12-14 de Noviembre de 2014, Logroño, La Rioja, España). España: Universidad Internacional de La Rioja (UNIR).
  • Velazquez-Iturbide, J. A., & Garcia-Penalvo, F. J. (2009). Computers in Education: Advances in Software Technology. Journal of Universal Computer Science, 15(7), 1423- 1426.
  • Zapata-Ros, M. (2013). MOOCs, una visión crítica y una alternativa complementaria: La individualización del aprendizaje y de la ayuda pedagógica. Campus Virtuales. Revista Científica Iberoamericana de
  • Tecnología Educativa, 2(1), 20-38. Retrieved from http://www.revistacampusvirtuales.es/campusvirtuales/2/2.pdf