Uso de las TIC en las prácticas docentes del profesorado de los Institutos de Innovación Tecnológica de la Comunidad de Madrid

  1. Pablo Sánchez-Antolín 1
  2. Carmen Alba Pastor 2
  3. Joaquín Paredes Labra 3
  1. 1 Universidad de Castilla-La Mancha
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    Universidad de Castilla-La Mancha

    Ciudad Real, España

    ROR https://ror.org/05r78ng12

  2. 2 Universidad Complutense de Madrid
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    Universidad Complutense de Madrid

    Madrid, España

    ROR 02p0gd045

  3. 3 Universidad Autónoma de Madrid
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    Universidad Autónoma de Madrid

    Madrid, España

    ROR https://ror.org/01cby8j38

Revista:
Revista española de pedagogía

ISSN: 0034-9461 2174-0909

Any de publicació: 2016

Volum: 74

Número: 265

Pàgines: 543-558

Tipus: Article

Altres publicacions en: Revista española de pedagogía

Resum

The results of this research show that the implementation of the 1to1 model in the Community of Madrid has caused some openness towards a less transmissive educational work, towards a less instrumental digital competence and it has increased coordination among teachers. However, substantial changes in educational practices or student performance are not observed yet. Teachers, even though they feel pressured, are committed to the project and they still continue their training, seeking new proposals to bring to the classroom and assessing their practice to improve it.

Informació de finançament

Esta investigación está vinculada al desarrollo del proyecto I+D, Las políticas de un ordenador por niño en España. Visiones y prácticas del profesorado ante el Programa Escuela 2.0. Un análisis comparado entre Comunidades Autónomas, aprobado y financiado por el Plan Nacional de I+D+i con el código EDU2010-17037, que coordinó Manuel Area.

Finançadors

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