El feminismo filosófico de Celia Amorós

  1. Luisa Posada Kubissa
Aldizkaria:
Nómadas

ISSN: 0121-7550

Argitalpen urtea: 2016

Zenbakia: 44

Orrialdeak: 221-229

Mota: Artikulua

DOI: 10.30578/NOMADAS.N44A12 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDialnet editor

Beste argitalpen batzuk: Nómadas

Laburpena

This text begins with a biographical sketch of the life of the Spanish philosopher Celia Amoros, followed by an examination of the most recent relections from her feminist philosophy. It seeks to understand her reasoning as well as her ethical, political and ontological positions. The article then reviews the contributions that the author has created alongside her previous intellectual works. The text concludes with the critique of patriarchal reason from Amoros' latest text: Solomon Was Not Wise (2014).

Erreferentzia bibliografikoak

  • AMORÓS, Celia. (1885). Hacia una crítica de la razón patriarcal. Anthropos. Barcelona.
  • AMORÓS, Celia. (1987). Sören Kierkegaard o la subjetividad del caballero. Anthropos. Barcelona.
  • AMORÓS, Celia. (1994). Feminismo: igualdad y diferencia. UNAM-PUEG.
  • AMORÓS, Celia. (1997). Tiempo de feminismo: sobre feminismo, proyecto ilustrado y postmodernidad,. Cátedra. Madrid.
  • AMORÓS, Celia. (2000). Feminismo y filosofía. Síntesis. Madrid.
  • AMORÓS, Celia. (2005). La gran diferencia y sus pequeñas consecuencias. Cátedra. Madrid.
  • AMORÓS, Celia. (2008). Mujeres e imaginarios de la globalización. Homo Sapiens. Buenos Aires,.
  • AMORÓS, Celia. (2009). Vetas de Ilustración. reflexiones sobre feminismo e islamCátedra. Madrid.
  • AMORÓS, Celia. (2014). Salomón no era sabio. Fundamentos. Madrid.
  • POSADA, Luisa. (2000). Celia Amorós. Del Orto. Madrid.
  • POSADA, Luisa, Amorós, Celia. Logos. Anales del Seminario de Metafísica. Universidad Complutense de Madrid.