Taxi Driver 2.0. ¿Por qué UBER ya ha ganado la batalla?
-
1
Universidad Complutense de Madrid
info
ISSN: 0210-9107
Año de publicación: 2017
Número: 151
Páginas: 172-188
Tipo: Artículo
Otras publicaciones en: Papeles de economía española
Referencias bibliográficas
- Akerlof, G. (1970), «The Market for Lemons: Quality Uncertainty and the Market Mechanism», The quarterly Journal of Economics, 84(3).
- Arrow, K. (1969), «Classificatory Notes on the Production and Transmission of Technological Knowledge», American Economic Review. Papers and Proceedings, 59(2).
- Bolton, G.; Greiner, B., y Ockenfels, A. (2013), «Engineering Trust. Reciprocity in the production of reputation information», Management science: Journal of the Institute for operations research and the management science, 59(2).
- Botsman, R. (2011), What’s Mine is yours: how Collaborative Consumption is Changing the Way We Live, Harper-Collins, Londres.
- Buchanan, J. (1965), «An Economic Theory of clubs», Economica, New Series, 32: 1-14.
- Cassidy, J. (2013), «Ronald coase y el mal uso de la economía», Revista de Economía Institucional, 15(29).
- Coase, R. (1937), «The Nature of the Firm», Economica, 4: 368-405.
- Coase, R. (1960), «The Problem of Social cost», Journal of Law and Economics, 3: 1-44.
- Domenech, G. (2015), «La regulación de la economía colaborativa. El caso Uber contra el taxi» CEFLEGAL, 175-176, 2015, pp. 61-104.
- De la Cuétara, J. M. (1997), «Aproximación a la regulación de servicio público como nuevo paradigma para la prestación de servicios económicos», en Ariño, G.; de la Cuétara, J. M.; Martínez López-Muñoz, J. l. (eds.): El nuevo servicio público, pp. 87-106. «The rise of the sharing economy», The Economist, March, 9th, 2013.
- Falcón Tella, R. (2015), «La tributación de Uber (plataforma de servicios de transporte en vehículos particulares)», quincena Fiscal de Aranzadi, 1: 1-5.
- Geron, T. (2013), «Airbnb and the Unstoppable Rise of the Share Economy», Forbes, 23.
- Hall, J.; Kendrick, C., y Nosko, C. (2015), «The Effects of Uber’s Surge Pricing: A case Study», http://faculty.chicagobooth.edu/ chris.nosko/research/effects_of_uber’s_ surge_pricing.pdf
- Hicks, J. (1939), «The Foundations of Welfare Economics», The Economic Journal, 49(196).
- Kaldor, N. (1939), «Welfare Propositions of Economics and interpersonal comparisons of Utility», The Economic Journal, 49(195).
- Macdonald, A. (2014), «UberData: Uber’s Economic impact on the city of chicago», Uber Blog, 12 marzo, 2014.
- Musgrave, R. A., y Musgrave, P. B. (1992), Hacienda Pública teórica y aplicada. Mcgraw-Hill.
- Nelson, P. (1970), «Information and consumer behavior», Journal of Political Economy, 78: 311-329.
- Philip, N. (1970), «Information and consumer behavior», Journal of Political Economy, 78(2): 311-329.
- Pierson, P. (2000), «Increasing Returns, Path Dependence, and the Study of Politics», en The American Political Science Review, vol. 94, núm. 2, junio. Washington: The American Political Science Association.
- Shapiro, C., y Varia, H. R. (1999), «El Dominio de la información. Una guía Estratégica para la Economía de la Red», Antoni Bosch, Barcelona.
- Wallsten, S. (2015), The Competitive Effects of the Sharing Economy: how is Uber Changing Taxis? WP Technology Policy institute, www.techpolicyinstitute.org
- Williamson, Oliver E. (1981), The Economics of organization: The Transaction Cost Approach. American Journal of Sociology, 87(3).