Learning experience using an app in Bachelor Degree

  1. Fossas-Olalla, Marta
  2. Minguela-Rata, Beatriz
  3. Fernández-Menéndez, Jose
  4. Giménez-Fernández, Elena
Revista:
WPOM

ISSN: 1989-9068

Año de publicación: 2017

Número: 8

Páginas: 92-100

Tipo: Artículo

DOI: 10.4995/WPOM.V8I0.7175 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso abierto editor

Otras publicaciones en: WPOM

Objetivos de desarrollo sostenible

Resumen

The goal of this paper is to expose the planning and implementation of a learning improvement app in subjects related to Operations Management in Bachelor`s Degrees. We show the experience of the app in two subjects, commenting on the differences, the difficulties encountered and the analysis of the results of a survey conducted to the students. This initiative arises from the experience of the Research Group on Production and Information and Communication Technologies (GIPTIC-UCM) of the Complutense University of Madrid as a result of the participation in an Educational Innovation Project.

Referencias bibliográficas

  • Barr, R.; Tagg, J.(1995). From teaching to learning: a new paradigm for undergraduate education. Change, noviembre-diciembre, pp. 13-25.
  • Ciampa, K. (2014). Learning in a mobile age: an investigation of student motivation. Journal of Computer Assisted Learning, 30, 82-96.
  • González-Fernández, N.; Salcines-Talledo, I. (2015). The Smartphone in the teaching-learning-assessment process in Higher Education. Perceptions of teachers and students. RELIEVE, Vol. 21n No. 2, art. M3.
  • Hutchings, P. (1996). Building a new culture of teaching and learning. About Campus, Vol. 1, No. 5, pp. 4-8.
  • Kramer, G. (ed.) (1945). Fostering student sucess in the campus community. John Wilw & Sons Inc.
  • León, B.; Latas, C. (2005). Nuevas exigencias en el proceso de enseñanza – aprendizaje del profesor universitario en el contexto de la convergencia europea: la formación en técnicas de aprendizaje cooperativo. Revista Interuniversitaria de Formación del Profesorado, Vol. 8, No. 6, pp. 45-48.
  • Lukas, J.F; Santiago, K; Joaristi, L.; Lizasoain, L. (2011). Evaluación basada en competencias en las asignaturas del área MIDE. Actas del Congreso Internacional EVALtrends 2011 http://evaltrends.uca.es/evaltrends2011/aportaciones.htm
  • Ortega y Gasset, J. (1930). La Mision de la Universidad. Alianza.
  • Rosillo, R.; Martínez Rico, R.; Ponte, B.; Miguel Dávila, J.A (2016) “Cómo mejorar la participación en el aula mediante las tecnologías de la información. en Miguel Dávila, J.A. (Editor) “Técnicas de enseñanza que pueden revolucionar la docencia en Dirección de Operaciones”, ACEDEDOT-OMtech, ISBN: 978-84-608-6582-7
  • Tossell, C. C.; Kortum, P.; Shepard, C.; Rahmati, A.; Zhong, L. (2015). You can lead a horse to water but you cannot make him learn: Smartphone use in higher education. British Journal of Educational Technology, Vol. 46, No. 4, pp. 713-724.
  • Vázquez-Cano, E.; Sevillano García, M.L. (2015). El smartphone en la educación superior. un estudio comparativo del uso educativo, social y ubicuo en universidades españolas e hispanoamericanas. Signo y Pensamiento, Vol. 34, No. 67, 132-149.