Modificaciones curriculares posibilitadas por las nuevas tecnologíasaparición de contenidos

  1. Justo Cabezas Corchero 1
  2. Eugenio Roanes Lozano 2
  1. 1 Universidad de Extremadura
    info

    Universidad de Extremadura

    Badajoz, España

    ROR https://ror.org/0174shg90

  2. 2 Universidad Complutense de Madrid
    info

    Universidad Complutense de Madrid

    Madrid, España

    ROR 02p0gd045

Revista:
Boletín de la Sociedad Puig Adam de profesores de matemáticas

ISSN: 1135-0261

Año de publicación: 1999

Título del ejemplar: Comunicaciones de la sesión en español del congreso IMACS-ACA'99

Número: 53

Páginas: 20-31

Tipo: Artículo

Otras publicaciones en: Boletín de la Sociedad Puig Adam de profesores de matemáticas

Resumen

The introduction of new technologies to make the learning of the Mathematics easier can generate deep curricular changes. A particular case is the possibility of introducing contents that traditionally are not incorporated to the different curricula. In this works a didactic experience with 17-year-old student is described. DERIVE is used in it to develop a topic with the characteristics above.