La música en el cine español hoy. Nuevos protagonistas y sistemas de producción

  1. Teresa Fraile Prieto
Revista:
Trípodos

ISSN: 1138-3305 2340-5007

Año de publicación: 2010

Título del ejemplar: Les cares de la música. L'audiovisualització de la música

Número: 26

Páginas: 67-80

Tipo: Artículo

Otras publicaciones en: Trípodos

Resumen

This article highlights some of the fundamental circumstances which have influenced music in Spanish cinema in recent years while pointing out the characteristics of recent composers dedicated to this audiovisual medium and the specificities of the new production systems which predominate in the Spanish industry

Referencias bibliográficas

  • GORBMAN, C. Unheard Melodies. Narrative Film Music. Bloomington: Indiana University Press, 1987.
  • JAMESON, F. El posmodernismo o la lógica cultural del capitalismo avanzado. Barcelona: Paidós, 1991.
  • LLUÍS i FALCÓ. “El compositor de cine en España: la Generación del 98”. Revista de Musicología, XXVIII, núm. 2 (2005). Actas del VI Congreso de la Sociedad Española de Musicología, p. 1051-1078.
  • TINCKNELL, E. “The Soundtrack Movie, nostalgia and consumption”. En: CONRIC, H.I.; TINCKNELL, E. (eds.). Film’s Musical Moments. Edinburgh: Edinburgh University Press, 2006.
  • TRIANA-TORIBIO, N. Spanish National Cinema. London: Routledge, 2003.