Euskararen sintaxi diakronikorantzegitura konplexuak

  1. KRAJEWSKA, DOROTA URSZULA
Dirigida por:
  1. Joseba Andoni Lakarra Andrinua Director/a
  2. Javier Ormazabal Zamakona Director/a

Universidad de defensa: Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea

Fecha de defensa: 18 de diciembre de 2017

Tribunal:
  1. Iñaki Camino Lertxundi Presidente/a
  2. Iván Igartua Ugarte Secretario/a
  3. Ricardo Etxepare Vocal
  4. Carlos Cid Abasolo Vocal
  5. Céline Mounole Hiriart-Urruty Vocal

Tipo: Tesis

Teseo: 144259 DIALNET lock_openADDI editor

Resumen

Tesi honen helburua da euskararen sintaxi diakronikoari ekarpena egitea. Bi gai hauek dira analisien ardatz: (1) izenaren eta modifikatzaileen arteko hitz-ordena: perpaus erlatiboetan, -ko atzizkiarekin eta genitiboarekin, eta (2) mendeko perpausak, eta bereziki perpaus erlatiboak eta bait- aurrizkia duten perpausak. Analisi guztien oinarri XV-XX. mendeetako testuez osatutako corpus bat da.Tesiak hiru atal ditu: lehenengoan perpaus erlatiboak aztertzen ditut (izen aurrekoak, izen ostekoak, zein erlatiboak, aposatuak eta jokatugabeak), bigarrenean lantzen ditut -ko atzizkiaren erabilerak eta modifikatzailearen eta izenaren hitz-ordena eta, azkenik, hirugarrenean bait- aurrizkia ikertzen ditut, markaren erabilerak eta gramatikalizaio-prozesua aztertuz. // Tesi honen helburua da euskararen sintaxi diakronikoari ekarpena egitea. Bi gai hauek dira analisien ardatz: (1) izenaren eta modifikatzaileen arteko hitz-ordena: perpaus erlatiboetan, -ko atzizkiarekin eta genitiboarekin, eta (2) mendeko perpausak, eta bereziki perpaus erlatiboak eta bait- aurrizkia duten perpausak. Analisi guztien oinarri XV-XX. mendeetako testuez osatutako corpus bat da.Tesiak hiru atal ditu: lehenengoan perpaus erlatiboak aztertzen ditut (izen aurrekoak, izen ostekoak, zein erlatiboak, aposatuak eta jokatugabeak), bigarrenean lantzen ditut -ko atzizkiaren erabilerak eta modifikatzailearen eta izenaren hitz-ordena eta, azkenik, hirugarrenean bait- aurrizkia ikertzen ditut, markaren erabilerak eta gramatikalizaio-prozesua aztertuz.