El visualizador Iberpix 4 del Instituto Geográfico Nacionalun recurso didáctico para la interpretación de los componentes físicos del paisje

  1. Crespo Castellanos, José Manuel
Revue:
Enseñanza de las ciencias de la tierra: Revista de la Asociación Española para la Enseñanza de las Ciencias de la Tierra

ISSN: 1132-9157

Année de publication: 2019

Volumen: 27

Número: 2

Pages: 182-191

Type: Article

D'autres publications dans: Enseñanza de las ciencias de la tierra: Revista de la Asociación Española para la Enseñanza de las Ciencias de la Tierra

Résumé

Geographic Information Technologies enhance the ability to analyze and interpret the landscape. Visualizers and Geographic Information Systems have significantly expanded the didactic potential of conventional cartography, allowing multiple thematic layers to be explored and information to be analyzed from a holistic approach. The present work suggest a set of proposals based on the tools and contents offered by the Iberpix 4 viewer of the National Geographic Institute, oriented to the analysis of the geomorphological components of the landscape, with the objectives of contributing both to the development of digital competence, in teachers and students, as to the valuation of landscape heritage