Entornos de aprendizaje digitales en el área de Empresa Informativa«Gaming» e incidencia en actividades y evaluación

  1. Pérez-Serrano, María-José 1
  2. Fernández-Sande, Manuel 1
  3. Rodríguez Pallares, Miriam 1
  1. 1 Universidad Complutense de Madrid
    info

    Universidad Complutense de Madrid

    Madrid, España

    ROR 02p0gd045

Journal:
Anàlisi: Quaderns de comunicació i cultura

ISSN: 0211-2175 2340-5236

Year of publication: 2020

Issue: 62

Pages: 111-130

Type: Article

DOI: 10.5565/REV/ANALISI.3288 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openOpen access editor

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Abstract

The flipped classroom (FC) is a pedagogical model that transfers the work of certain learning processes outside the classroom. In this context, Gaming and interactive evaluation in media management learning environments (PIGE-On) is an innovation project based on the development of a simulation game applied in a first-year Media Business course of the Bachelor’s Degree in Journalism at the Complutense University of Madrid. Using a scientific methodology and a deductive writing model, this study explains the didactic foundations of the proposal and its effects, among them the learning outcomes as reflected in the assessment system.

Funding information

Este artículo se encuadra dentro del plan de difusión del Proyecto Innova-Docencia, núm. 71/2019, concedido por el Vicerrectorado de Calidad de la Universidad Complutense de Madrid.

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