Dialogando sobre emociones con niños en riesgo de exclusión socialun estudio preliminar
- Fernández Angulo, Alberto 1
- Quintanilla, Laura 1
- Gimenez-Dasi, Marta 2
- 1 Departamento de Metodología de las Ciencias del Comportamiento Facultad de Psicología UNED
- 2 Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación Facultad de Psicología Universidad de Valencia
ISSN: 1578-908X
Año de publicación: 2016
Título del ejemplar: Monográfico sobre drogas
Volumen: 13
Número: 1
Páginas: 191-206
Tipo: Artículo
Otras publicaciones en: Acción psicológica
Resumen
The aim of this work was to pilot the efficacy of an intervention programme to enhance emotional competences in children aged 9 and 10 living in poverty and risk of social exclusion. The programme focuses on specific components of emotion knowledge and emotion regulation. A one group pre-experimental design with pre and posttest measures was used (N = 14). Children attended weekly sessions during four months. Results showed a significant improvement in emotion managing, adaptability and emotional instability. Children also showed a more efficient use of emotion regulation strategies. No differences were found among Spanish children and children from other countries. In the discussion section we point out the convenience of this kind of programmes to prevent mental health problems in this population.
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