Claves de una revisión de los Niveles de Referencia para el Español, basada en metodología de corpus

  1. LLORIÁN GONZÁLEZ, SUSANA 1
  1. 1 UNIVERSIDAD COMPLUTENSE DE MADRID, ESPAÑA
Revista:
MarcoELE: Revista de Didáctica Español Lengua Extranjera

ISSN: 1885-2211

Año de publicación: 2017

Número: 25

Tipo: Artículo

Otras publicaciones en: MarcoELE: Revista de Didáctica Español Lengua Extranjera

Resumen

The specification of the language that the learners of Spanish have internalized at the levels of the Common European Framework of Reference (CEFR) has been done using intuitive procedures, in a top-down approach. Currently, it is possible to make this description empirically, using corpus-based methodology, in a botton-up process of permanent investigation. The components of the language that learners really understand and produce can be specified when they reach the levels of the CEFR. This article presents the keys of a project that would be able to bring to curricular managers, course designers, authors of didactic materials, examiners and researchers a set of resources that would allow them to link the products of their work to the CEFR reference levels.

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