La plataforma Kahoot es una herramienta útil en la enseñanza universitaria del área de Ciencias de la Salud

  1. Cano Barquilla, María Pilar 1
  2. Jiménez Ortega, Vanesa 1
  3. Olmo López, Rosa María 1
  4. Fernández-Mateos, María Pilar; 1
  5. Teijón López, César 1
  6. Virto Ruiz, Leire 1
  7. Blanco Gaitán, María Dolores 1
  8. Izuzquiza Suárez Inclán, José; 1
  9. Navarro Ruiz de Adana, Ignacio 1
  10. Esquifino Parras, Ana 1
  1. 1 ucm
Book:
Jornadas sobre investigación y didáctica en ciencia, tecnología, ingeniería y matemáticas: V Congreso Internacional de Docentes del ámbito STEM. experiencias docentes y estrategias de innovación educativa para la enseñanza de la ciencia, la tecnología, la ingeniería y las matemáticas
  1. González Montero de Espinosa, Marisa (dir.)
  2. Baratas Díaz, Alfredo (dir.)
  3. Brandi, Antonio (coord.)

Publisher: Santillana

ISBN: 978-84-680-5183-3

Year of publication: 2018

Pages: 371-378

Type: Book chapter

Abstract

The following project aims to evaluate the use of the Kahoot platform in classroom teaching of the Health Sciences Area, at the Complutense University of Madrid. The results indicate that the use of this tool in university teaching improves the teaching and learning process, from a playful perspective, increases the motivation and the active participation of students in the classroom. Therefore, the platform could be a useful tool in university teaching, provided it is used from a well-established pedagogical approach