El tratamiento de los contenidos periodísticos y su influencia en la reputación de la prensa españolala campaña electoral de noviembre de 2019 como estudio de caso

  1. Barbeito Veloso, María Luz 1
  2. Perona Páez, Juan José 1
  3. Rodríguez Prieto, Victoria 2
  4. Hernández Ruiz, Alejandra 3
  1. 1 Universitat Autònoma de Barcelona
    info

    Universitat Autònoma de Barcelona

    Barcelona, España

    ROR https://ror.org/052g8jq94

  2. 2 Universidad Nebrija
    info

    Universidad Nebrija

    Madrid, España

    ROR https://ror.org/03tzyrt94

  3. 3 Universitat d'Alacant
    info

    Universitat d'Alacant

    Alicante, España

    ROR https://ror.org/05t8bcz72

Aldizkaria:
Estudios sobre el mensaje periodístico

ISSN: 1988-2696

Argitalpen urtea: 2020

Alea: 26

Orrialdeak: 1305-1324

Mota: Artikulua

DOI: 10.5209/ESMP.69925 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openSarbide irekia editor

Beste argitalpen batzuk: Estudios sobre el mensaje periodístico

Laburpena

The research follows the aim of confirming to what extent there is a correlation between Spanish press´s contents and the reputation among audiences related to these media outlets. From the notion of reputation which underlines variables like credibility,informative rigour, journalistic quality and also professional ethics and deontology, the present content analysis studies those variables regarding most relevant Spanish newspapers (ABC, El Mundo, El País, El Periódico de Catalunya and La Vanguardia) and also national online media (El Confidencial, El Diario.es and Infolibre). Additionally, the results are compared and contrasts with survey data to professionals and informed readers about their perception of aforementioned mass media. Main outcomes reveal significant correspondences between assessments of those surveyed, especially professionals, and data provided by content analysis.

Finantzaketari buruzko informazioa

Esta investigación forma parte del proyecto I+D+I “Evaluar empíricamente la reputación de los medios de comunicación, on y off line, objetivando su comportamiento profesional y periodístico y su realidad empresarial” (CSO2017-87513-R), financiado por el Ministerio de Economía y Competitividad. Fecha de inicio: enero de 2018/fecha de finalización: diciembre de 2020.

Finantzatzaile

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