Aprendiendo a hablar con sentidoColegio/Universidad

  1. Begoña Martínez Peña 1
  2. Marian Laborda 2
  3. Marta Ambite 2
  4. María José Gil Quílez 1
  1. 1 Universidad de Zaragoza
    info

    Universidad de Zaragoza

    Zaragoza, España

    ROR https://ror.org/012a91z28

  2. 2 CEIP Fernández Vizarra, Zaragoza
Revista:
Boletín ENCIC: Revista del Grupo de Investigación HUM-974

ISSN: 2530-9579

Año de publicación: 2019

Título del ejemplar: I Jornadas de la ÁPICE. La formación inicial en ciencias de maestros/as. Transferencia a la práctica

Volumen: 3

Número: 2

Páginas: 8-10

Tipo: Artículo

Otras publicaciones en: Boletín ENCIC: Revista del Grupo de Investigación HUM-974

Resumen

The work of fifteen years between elementary school teachers and university teachers has been fruitful for all involved: learners and teachers. The participation of university was an important support for the primary classroom and it was an approach to the professional reality of the school teachers and the characteristics of the primary classroom, allowing bringing the experience to preservice teachers. Among the difficulties encountered, one of the most recurrent is in the language and in to raise of searchable questions.

Referencias bibliográficas

  • Ambite, M. y Laborda, M. (2016). Tener y ser sentido. Aula de Innovación Educativa, 249, 55-59.
  • Ambite, M., Gil Quílez, M.J., Laborda, M. A. y Martínez Peña, M.B. (2009). Preguntando, cooperando, reflexionando y comunicando: la construcción del modelo de ser vivo en el aula de Primaria. Aula de Innovación educativa, 183- 184, 41-43.
  • Gil Quílez, M.J., Martínez-Peña, B., De La Gándara, M., Ambite, M. y Laborda, M. (2012). Constructing a Model of Digestion in a Primary School Using a Theatrical Performance. Journal of Life Sciences, 6, 91-98.
  • Gil Quílez, M.J., Martínez-Peña, M.B. y Cordero, S. (2017). Grabaciones de situaciones de aula para la formación del profesorado. Ápice. Revista de Educación Científica, 1(1), 58-73. https://doi.org/10.17979/arec.2017.1.1.2005
  • Mazas, B., Gil Quílez, M. J., Martínez-Peña, B., Hervás, A. y Muñoz, A. (2018). Los niños de infantil piensan, actúan y hablan sobre el comportamiento del aire y del agua. Enseñanza de las Ciencias, 36(1), 163-180. https://doi.org/10.5565/rev/ensciencias.2320