Towards an Understanding of CLIL Assessment Practices in a European ContextMain Assessment Tools and the Role of Language in Content Subjects
- José Luis Estrada Chichón
- Ana Isabel Otto Cantón 1
- 1 Madrid Open University
ISSN: 2604-5613, 2604-5893
Argitalpen urtea: 2019
Alea: 2
Zenbakia: 1
Orrialdeak: 31-42
Mota: Artikulua
Beste argitalpen batzuk: CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education
Laburpena
L’educació bilingüe suposa una integració curricular a més a més d’una veritable innovació metodològica. No obstant això, quan observem la realitat dels diversos contextos AICLE, comprovem que, sovint, aquestes noves metodologies no s’han incorporat a l’àmbit de l’avaluació. En aquest artícle s’ofereix un panorama global de les pràctiques d’avaluació en el context del Pla Bilingüe de la Comunitat de Madrid, a Espanya. En concret, a partir de les respostes de dos focus groups comparats amb les respostes dels professors a un qüestionari anterior, l’estudi analitza els principals instruments d’avaluació que els professors de contingut troben en aquests contextos i el paper que la llengua exerceix en l’aprenentatge de matèries de contingut. Les troballes de la investigació aporten dades rellevants relacionades amb la formació del professorat de centres bilingües i l’absència d’avaluació formativa en el context de l’estudi. Així, s’observa que l’examen escrit preval com l’instrument d’avaluació més freqüent i que, a més a més, el nivell lingüístic dels alumnes es té en compte a l’hora de qualificar la matèria. A partir d’aquests resultats es formulen una sèrie de recomanacions per al professorat de les Seccions Bilingües de la Comunitat de Madrid.