La enseñanza de la lenguausos y prácticas lingüísticas diversas

  1. Rubio Rivera, Esteban
  2. Rayón Rumayor, Laura
Revista:
Educar

ISSN: 0211-819X

Any de publicació: 1998

Títol de l'exemplar: Comprendre la diversitat en educació

Número: 22-23

Pàgines: 319-324

Tipus: Article

Altres publicacions en: Educar

Resum

Els autors presenten alternatives per treballar l'ensenyament de la llengua, tot donant resposta a la diversitat cultural de les aules, afavorint la comprensió i l'ús del llenguatge entre l'alumnat. A partir d'una proposta pràctica es veu necessari establir un model de comunicació multidireccional i circular dins l'aula, així com una participació dels alumnes en l'elecció i planificació dels continguts. Relacionat amb això, també és interessant negociar les estratègies d'ensenyament-aprenentatge i els procediments que s'utilitzen, així com l'avaluació que es fa, la qual ha d'obeir a raons pedagògiques tenint en compte la participació activa del grup.

Referències bibliogràfiques

  • ANGULO, J.F.; BLANCO, N. (coord.) (1994). Teoría y desarrollo del currículum. Málaga: Algibe.
  • APPLE, M. (1987). Educación y Poder. Madrid: Akal.
  • BRENSTEIN, B. (1990). Poder, educación y conciencia. Barcelona: El Roure.
  • BRENSTEIN, B. (1993). La estructura del discurso pedagógico. Madrid: Morata.
  • SACRISTÁN, J. (1992). Currículum y diversidad cultural. Educación y Sociedad, 11, p. 127-253.
  • TORRES SANTOME, J. (1994). El currículum oculto. Madrid: Morata.