Arqueología y TIC. Hacia una enseñanza/aprendizaje transversal en Secundaria. Propuesta de Innovación Educativa del Grupo de Investigación en Arqueología de la Universidad de Murcia (España)

  1. Fernández Díaz, Alicia 1
  2. Vizcaíno Sánchez, Jaime 1
  3. Ros Sala, María Milagrosa 1
  4. Ramallo Asensio, Sebastián F. 1
  1. 1 Universidad de Murcia
    info

    Universidad de Murcia

    Murcia, España

    ROR https://ror.org/03p3aeb86

Zeitschrift:
Historia y comunicación social

ISSN: 1137-0734

Datum der Publikation: 2014

Titel der Ausgabe: La comunicación en la profesión y en la universidad de hoy

Ausgabe: 19

Nummer: 3

Seiten: 425-438

Art: Artikel

DOI: 10.5209/REV_HICS.2014.V19.45144 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openOpen Access editor

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Ziele für nachhaltige Entwicklung

Zusammenfassung

This work presents an educational innovation proposal to archaeological education. We think the secondary classrooms are the suitable frame for training and development of a new pedagogical model which unites Archeology and ICT. Our aim is the improvement of the teaching and learning process, to achieving the Digital Competence.

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