Data management in the audiovisual industryNetflix as a case study

  1. Eva-Patricia Fernández-Manzano 1
  2. Elena Neira
  3. Judith Clares-Gavilán 2
  1. 1 Universidad Rey Juan Carlos
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    Universidad Rey Juan Carlos

    Madrid, España

    ROR https://ror.org/01v5cv687

  2. 2 Universitat Oberta de Catalunya
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    Universitat Oberta de Catalunya

    Barcelona, España

    ROR https://ror.org/01f5wp925

Revista:
El profesional de la información

ISSN: 1386-6710 1699-2407

Año de publicación: 2016

Título del ejemplar: Datos

Volumen: 25

Número: 4

Páginas: 568-576

Tipo: Artículo

DOI: 10.3145/EPI.2016.JUL.06 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso abierto editor

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Resumen

Big data has become an enormous asset for on-demand content distribution services, helping information supply and decision- making, regarding both the content of the database and suscribers to the database. In this article we describe and define big data and data management in a media company devoted to on-demand audiovisual content distribution: Netflix. This article suggests that big data is a prime strategy in media business and outlines the upcoming challenges that follow its global expansion.

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