Narciso reflejadotrabajar con la imagen propia en un contexto de confinamiento. Práctica artística con un grupo de estudiantes de Bellas Artes.

  1. Francisca Beneyto Ruiz 1
  1. 1 Universidad Complutense de Madrid
    info

    Universidad Complutense de Madrid

    Madrid, España

    ROR 02p0gd045

Journal:
Tercio creciente

ISSN: 2340-9096

Year of publication: 2020

Issue Title: Lugares y No Lugares para la creación artística

Issue: 4

Pages: 109-131

Type: Article

DOI: 10.17561/RTC.EXTRA4.5733 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDialnet editor

More publications in: Tercio creciente

Abstract

Below I present the description of an activity by a group of first-year students of Fine Arts from the Complutense University of Madrid during quarantine in the second semester of the 2019-2020 academic year. The activity revolves around the reflection, the mirror and the Narcissus myth, and takes place with the means imposed by the very restrictive situation of confinement and uncertainty.

Bibliographic References

  • Aznar, S. y Martínez, J. (2009). Últimas tendencias del arte. Centro de Estudios Ramón Areces.
  • Graves, R. (1985). Narciso. En R. Graves (Ed) Los mitos griegos, 356-359. Alianza Editorial.
  • Lacan, J. (2009). “El estadio del espejo como formador de la función del yo [je] tal como se nos revela en la experiencia Psicoanalítica”. En Escritos I, pp. 99-105. Siglo XXI.
  • Raquejo, T. (2012). El espejo como no-lugar (1964-2010). Quintana (11), 243-258.
  • Wilde, O. (1989). El retrato de Dorian Grey (trad. Julio Gómez de la Serna) (3ª ed.). Planeta. (Original publicado en 1890).